Wat is de cheapste/deftigste waterproof digitale chronograaf?

Beiden. ‘Open water’ (groot zwemmeer met wat lichte stroming) in de zomer en in de winter in het universitair zwembad. Gewoon voor de cardio.

Voor binnen heb je niet echt een horloge nodig. Daar hangen klokken als het goed is. Als je dan een gerichte trainingsschema hebt, dan is dat voldoende. Voor open water zwemmen zijn het vooral de Garmin GPS-achtige horloges die gebruikt worden.

Probleem is; ik heb mijn bril niet op in het bad, noch contactlenzen. Die klok hang er maar kon even goed de twaalf geboden aframmelen, zien doe ik het toch niet :joy:

1 like

Daar is een oplossing voor! Er bestaan zwembrilletjes op sterkte. Bij ons op de zwemvereniging was er iemand die de de muur niet zag aankomen zonder brilletje (die had -9 qua sterkte). Volgens mij zijn die rond de 40 á 50 euro. :slight_smile:

Hahahaha :joy: nou, dat doe je ook maar één keer en dan tik je graag die 4-5 tientjes af.

1 like

18 euro voor een casio is goedkoper :smirk:

1 like

Maar als hij nog een zwembril zoekt, dan kan die 18 euro erbij en heeft hij er 1 op sterkte :wink:

Heb er voor astygmatisme (of zoals mijn oogdokter het zo mooi zegt, rugbybal ogen) nodig en die kosten nog wat extra.

Ik heb ‘maar’ -2,75 maar is voldoende om toch net niet scherp het uur te zien zonder uit het bad te komen.

Derbij wil ik wel eens mijn 100meters op tijd aftikken en heb ik toch een chronotje nodig.

Dat wordt bij mij over 20 dagen gedaan. Dan heb ik een wedstrijd en staat onder andere de 100 vrij en de 100 wissel op het programma.

Dan kan het inderdaad wel eens een duur brilletje worden. Dan is het afhankelijk hoe lang je van plan bent om door te gaan met zwemmen. Een horloge zal of makkelijk te bedienen moeten zijn of goed afleesbaar. Bij goed afleesbaar is het gewoon op 00 starten. Dat zou mijn voorkeur hebben. Succes met zoeken!

1 like

Wel mooi dat er om een goedkope chrono wordt gevraagd en er uiteindelijk (bijna) een nieuwe bril wordt verkocht. :joy:

1 like

Kan altijd goedkoper. :laughing:

2 likes

Deze loopt direct vol met water. Echt triest als je een Casio Nepper koopt trouwens. Het is een hommage zullen we maar zeggen omdat er geen Casio op staat.

Ow…Echt waar? Een nepper? Dat verwacht je toch niet voor 21 cent.:scream: