Harry’s is idd fokking lekker eten
Eigenlijk net als in Brabant, afgezien van de taal Die hier gewoon beter klinkt.
En waar de mensen tig keer knapper zijn, zelfs met carnaval
En is natuurlijk een provincie die zichzelf financieel kan bedruipen…
Eigenlijk altijd, al jaren, ook in de toekomst.
You say that like it’s a bad thing
Eigenlijk is er maar één ding leuk aan, dat je ongestraft je fokking bloedmooie buurvrouw eens kunt neuken.
Wat dat betreft zou 't hier ook best ingevoerd mogen worden.
Mooiste.
Feest.
Ooit.
Was het maar zo’n feest. Vier al 35 jaar carnaval maar het valt nogal mee hoor. Slap ouwehoeren met jan en alleman, da’s eigenlijk waar het om draait.
Nee. Die komt uit Zalk, bij Kampen en de Zande in de buurt, aan de dijk richting Hattem. Op de N50 bekend van het benzinestation met de zeventig-camera’s. Daar kun je in Restaurant de Oase nog Kruutmoes eten. Wat niet lekker is, maar wel oud.
De oude IJsseldijk tussen Kampen en Hattem is een mooi stukje voor een motorrit, sowieso is het van daaruit mooi rijden richting Deventer aan de onderkant van de IJssel, waar restaurant Diekhuus tof is, en je met veertjes richting Wijhe kunt, waar ook Bökers Mölle een leuke tent is om koffie te doen en een ambachtelijk brood te scoren.
Nou idd maar, ben recent aan de overzijde in een nieuwe tent geweest. Onglet… dat is pas
lekker!
Speelt zich af in een voormalige slagerij.
En dus vlees!
Ken het
Tja, je kan gaan zeiken, maar het blijft één van de mooiste stukken Nederland. Aangezien Giethoorn en omstreken totaal verneukt zijn door die marketingpikken die die hordes vokking Chinezen, Duitsers en Indiërs met hele bussen aanvoeren wijk ik dan uit naar graziger weiden.
Tyfustoeristen. Geen respect voor de lokale leefomgeving, gewoontes of bewoners. Ik wou dat groepsreizen, cruises, tourbussen en voor vakanties intercontinentaal vliegen mordicus verboden werd.
In de tussentijd doe ik graag een kopje koffie in Zalk. Zuurpruim.
Nou wat een sterkte taal zo op een vroege weekenddag. Gaat het wel goed met je? Of heb je zand in je vagi…
Nee, ik houd het classy vandaag.
Moet je op een zomerdag maar eens door Giethoorn proberen te slenteren of varen. Dan ben je ook drie dagen van de leg.
Maar serieus, en on topic: Amsterdam is voor mij minstens zes maanden per jaar een soort rampgebied wat ik per definitie vermijd tenzij ik er voor m’n werk naartoe moet. Dan ga ik liever horloges kijken in Den Haag of zie ik wel wat ik tegen kom in stadjes als Zwolle, Groningen of Deventer.
Als ik echt, echt horloges wil kijken lazer ik wel op naar Düsseldorf, zeker 's zomers, omdat dan alle Chinezen, Duitsers, Britten en overig ongewenst gespuis lekker door Disneyland Nederland rondbanjeren met zwiepende selfiesticks en dronken gebral.
Want in Düsseldorf vindt je gewoon echt heel erg veel horloge terwijl het een beschaafd centrum heeft wat nog eens leuk is ook. En een rivier.
Als je de concentratiespanne van een goudvis hebt stel ik meer zalm, donkere chocolade en aardbeien voor. Maar speciaal voor jou dan:
DÜSSELDORF!
Mag de rest het ook? Je bent echt nodeloos aan het wauwelen over oninteressante dingen.
Wat ook? Dat snap ik niet.
Onrust in het Taphuys genootschap?