Zekers. We (er)kennen Fries, Nedersaksisch (Twents) en Limburgs (Zuid-Nederfrankisch).
Toch ga ik voor horloges naar Düsseldorf. Buiten de spits kan ik in 28 minuten van huis naar mijn favoriete garage onder de Kö. Maar dat is niet de reden
U bedoelt een gebakkie.
Zullen bij grijze dealers (burger/fillipuci e.a.) zat liggen. Alleen tegen premium. Kan je wel passen
Hierbij Maastricht!!!
Mestreech. Absoluut gein twiefel!
Schoonhoven?
Ken ik alleen als zilverstad.
Schoonhoven zit ook zadkine mbo goud en edelsmid en tevens opleiding horlogetechniker
Amsterdam!
is klazienaveen van de troon gestoten?
Maar ik zou ook dit zeggen
Dan eerder Joure.
Heeft Amsterdam ook maar één horlogemerk in huis?
EDIT: Staudt en Grönefeld zitten in Twente, Van der Gang, Van der Klaauw en Dumet zitten in Friesland, Ketelaars zit in Brabant, Pellikaan in Utrecht, Fred Dingemans zit in Zuid Holland… Zo dus. Want retail is natuurlijk geen graadmeter.
Eh Amsterdam… ook hoor.
https://www.vondelwatches.com/over-vondel/
Wellicht niet zo hoogstaand als Joure’s merk
Daar komt Klazien uit Zalk toch vandaan?
België!
Dat is een dorp, dat telt niet.
Ja, die goede oude tijd
Edit: On topic, Klazien kon geen klok kijken maar ze wist hoe laat het was als de aardappels kruimig waren.
Ik zou bovenstaande graag ontkrachten…Maar hier is geen woord aan gelogen!
Weet je wat het fijne is;
Je stapt de trein uit, loopt 20m naar Martens en de Rolex boutique om in boekjes de collectie te bekijken. Vervolgens loopt je bij de buurman Burgers naar binnen om een daadwerkelijk horloge te kunnen zien en aan te schaffen, snel een hapje lunchen bij Harry’s en hop terug de trein in!
Friesland heeft natuurlijk al heel lang een klokkencultuur, met de Friese Staartklok. Hebben ze zelfs een modelletje van proberen te maken voor om de pols, maar dat deed het toch wel bar slecht
LimburgersSlecht Duits sprekende Belgen met de gewoonte jaarlijks apelazerus over straat te zwalken en onder het mom van folklore soa’s te verspreiden.