Wat is dé horlogestad van Nederland?

https://nl.m.wiktionary.org/wiki/WikiWoordenboek:Lijst_met_1000_Limburgse_woorden

Succes hè

1 like

Als je er woont, is dat feitelijk ook zo :wink:

2 likes

Ik wilde bedankt opzoeken in het limburgs. Schijnen ze niet te kennen…

2 likes

Submariners? :grin:

Als je t niet meer weet… gewoon in t Duits. Verstaan ze ook :stuck_out_tongue_winking_eye:
Maastricht is super leuk btw… vorig weekend even rond gestruind. Kom er graag

1 like

Idd toffe stad. Daydate ophalen dus vooruitzicht is sowieso goed.
Maak er maar een dagje van met de misses. Die klaagde dat han en walter wel mee mochten op horlogetripjes en zij nooit :smiley:

1 like

Succes, leuk vooruitzicht … waar kan ik klagen btw :joy:

1 like

De horlogestad - en ik durf zelfs te beweren DE stad - is natuurlijk Maastricht, ook wel liefkozend Palermo aan de Maas genoemd.
Het is gewoon een heel andere, internationale mentaliteit.
Boven de rivieren is het eindeloos kijken, kijken en niks kopen, eindeloze wachtlijsten en eindeloos je AD stalken.
Hier loop je gewoon naar binnen, je pakt je money-clip en legt achteloos het geld op de toonbank. Eenmaal buiten pak je een terrasje en je hoeft niet eens bang te zijn dat iemand je klokje jat.
Ik zou zeggen: geniet ervan! :wink:

4 likes

:thinking: Ik zou even naar Düsseldorf rijden. Da’s vaak net zo lang, wel zo plezant en doe mij ook maar Duitsers.

1 like

Dat wordt toch een meet een x bij ons in de buurt Roy. Dan mag jij klagen zo veel je wil :wink:

2 likes

Twents en Gronings eigenlijk ook niet. Die vallen in de Nedersaksische taalgroep.

Friezen en Limburgers zijn niet de enige unieke sneeuwvlokjes. :grin:

Zou je dat die Hollanders met die Gooische R eens uit kunnen leggen?

Tjonge wat een gedoe over de afkomst van sommige bevolkingsgroepen. Je zou er je het fijne van kunnen denken.

Hoe dan ook ben eigenlijk benieuwd waar we allemaal vandaan komen. Qua provincie. Ik ga een pol maken.

Kan en ander die weer hier invoegen.

:v:

4 likes

Altjid leuk om dit onderwerp aan te snijden, lijdt geheid tot een discussie onder de limburgers over of thet nou vla of vlaai is :thinking::thinking:

1 like

Nieuwe stalen Subs? Dacht dat die helemaal niet leverbaar zijn. Het zou me echt verbazen als je, gezien alle verhalen, die dingen zonder meer zou kunnen bekijken en passen.

Wel als je zoals jij en ik in Almelo e.o. wonen!

1 like

No pun intended… :joy:

1 like

Jouw spelling laat mij ook lijden :disappointed_relieved:

Vlaai. Punt.

1 like

Ach, in Brabant omzeilen ze het hele probleem door gewoon alles taart te noemen… :grimacing:

4 likes

giphy

1 like