Wat is dé horlogestad van Nederland?

Enige goede aan dat gat is het bier, verder wil je er niet dood gevonden worden. Zo. Het schoolplein loopt vol in 3, 2…

37

Pompidom.

5 likes

Maastricht, maar omdat het zwaar irritante accent het aankoop plezier verpest zou ik toch elders kijken.

5 likes

Ik stem ook voor Maastricht. Het enige probleem met Maastricht is dat er zoveel Limburgers bij elkaar zijn. Ik vind ze zo tam en achter de ellebogen, ze zeggen nooit waar het op staat. Wablief?

7 likes

Heerlijke stad. Prachtig, gezellig en bomvol leuke vrouwen.

Ja dat is dan ook wel weer een beetje waar.

3 likes

Wilt gij een shtushke vlaaaii?

3 likes

Eens. In een grote stad kom je vaak tig keer hetzelfde aanbod tegen bij diverse winkels/ADs.
Divers aanbod en kleine ateliers is veel leuker IMHO.

1 like

Zonder ‘ii’. Een vlaai noemen ze een vla. Jaja, rare jongens die Limbos. Maar…

…dat dus. :wink:

2 likes

Een pak vla koop je bij de Albert Heijn.

Wel eens. Mij niet uitgesproken genoeg.

1 like

Als het accent je stoort, vraag je toch gewoon of ze plat tegen je praten? Met Mestreechs heb je geen accent en je verstaat het niet. Ga je gezellig met handen en voeten jezelf duidelijk maken. Je probleem opgelost :wink:

3 likes
1 like

Oh ja klopt. Winkels. Ik zat even snel te tellen, en kwam op een handvol Schaap, wat Gassans, en dan Bobby en de rest. Qua Rolex dan natuurlijk.
Ze lijken allemaal op elkaar, zeker in de PC.

1 like

Oh ja, van die lekker directe randstedelingen die menen het middelpunt van de wereld te zijn

Yuk

5 likes

Bah. Maar Limburgers zijn erger.

1 like

Je kent de goede niet

Mestreechs is een taal. Je zou heel goed kunnen argumenteren dat het een dialect is van het Limburgs, een Europees erkende streektaal. Een Nederlands erkenning staat op de rol. Maar het is in ieder geval geen dialect van het Nederlands :wink:

2 likes

Als je denkt dat de mentaliteit van Maastrichtenaren en de overige Limburgers hetzelfde zijn, niet dus. Maastrichtenaren zijn de Amsterdammers van Limburg. Zelfde arrogantie t.o.v. buitenstaanders.

P.S. Voor de openheid: Ben vele jaren Amsterdammer geweest :wink:

4 likes

Dialecten zijn een kostbaar goed wat mij betreft, of ze nu uit Limburg, Friesland of Twente komen, maar ze opdringen aan ‘buitenstaanders’ is nooit een goed idee :slight_smile:

Nu weer OT

1 like

Eens. De betere oplossing is om hen als vreemdeling in hun streektaal aan te spreken. Dat getuigt van respect als gast :+1:

2 likes

Ga ik vrijdag proberen? Nog tips wbt woorden.
Ik ken ‘Haaaaajjjeeee’ als je weggaat :laughing:

Da’s toch Nijmegen?