Wat is de kwaliteit van een tommy hilfiger horloge

Sluit me van harte aan bij de gemiddelde trend hierboven. Kwaliteit zal goed genoeg zijn maar het belangrijkste, als jij het mooi vindt, gewoon kopen. Het besef/interesse/idioterie over ‘echte’ horloges komt later wel, we’ve all been there.

2 likes

Dat vroeg ik me ook af, de weerstand tegen modemerken is nogal hoog wellicht?

Waarom? Ikzelf vind mechanisch specifiek erg leuk, zeker als je het kunt zien door een zichtbodem, maar jarenlang heb ik mechanisch verguisd omdat ik het stenen tijdperk technologie vind. Dat vind ik nog steeds, maar tegenwoordig heeft lo-tech voor mij zo z’n charme.

Als je een horloge wilt voor weinig geld wat schokbestendig, akkuraat, onderhoudsarm en makkelijk in gebruik is pak je gewoon beter een kwarts. :slight_smile:

Nee, een TH kwarts horloge gaat niet snel stuk.

@MotoSkooly heeft een goed punt dat mineraalglas makkelijker krast. Je zou 'm toch kunnen kopen en eens in de zoveel tijd het glaasje kunnen vervangen als je het nog draagt, dat kost altijd minder dan een beurt voor een mechanisch horloge.

Daarom outsourcen ze het maken van horloges ook naar een OEM horlogebedrijf. Movado is echt geen naai-atelier.

2 likes

Er zijn horloges die sterker zijn, bijvoorbeeld een Seiko SKX009, maar bij normaal gebruik verwacht ik niet dat hij snel stuk gaat.

Om heel eerlijk te zijn weet ik niet of een skx wel sterker is. De kast misschien wel, maar daar heb je weinig aan als door een val het hele uurwerk opnieuw is ingedeeld. Ook op afwerking is niet iedere skx even geweldig trouwens…

Ik denk dat dit soort merken zich niet kunnen veroorloven om “prullen” op de markt te brengen, die binnen de kortste keren in de vuilnisbak belanden.

Ah, vandaar dat ze failliet zijn natuurlijk, door al die saaie Seiko horloges in hun vitrine :upside_down_face:
Gewoon kopen als je de Hilfiger mooi vind👍

Sorry, ik begrijp je antwoord niet, omdat ik Seiko, Tissot, Orient noem naast Hilfiger zelf. Wie bedoelde je?

Ik denk trouwens dat niemand het zich echt kan veroorloven om prullen te verkopen voor 200 Euro. :slight_smile:

Thomas Earnshaw komt een heel eind.

3 likes

Helemaal mee eens!:+1: Inderdaad, waarom?! Ik prefereer ook mechanisch, maar heb ook een heel stel quartz horloges. En die bevallen mij zeer goed.:slightly_smiling_face:

En voor diegenen die menen dat quartz horloges geen ‘échte horloges’ zijn, of niet authentiek zijn; dat is geen quartz maar echte Kwatsj… Sla maar eens een goed boek over horlogerie open: de quartz technologie maakt net zo goed deel uit van de geschiedenis van de horlogerie, als iedere andere vorm van techniek die daarin wordt gebruikt.

Het blijft allemaal persoonlijk, maar quartz is prima, net zo goed als mechanisch prima is. :relieved:

Ik zou zelf wel altijd gaan voor een horloge van goede kwaliteit, ongeacht wat voor techniek erin wordt gebruikt.

1 like

Normaal gesproken zou ik ook zeggen koop gewoon wat je leuk vindt en trek je niks aan van die puristen.
Maar…
Nog voor de “liefhebberij” had ik een “mooie” Tommy Hilfiger quartz chrono in rosé goud :no_mouth:
Overigens het horloge waar ik de meeste complimenten ooit op heb gekregen van “normale mensen” (dus als dat je doel is, sowieso doen).
Maar…
Na een tijd gebruiken , ging de datum kapot. Oké dat kan, zou ook net zo goed bij een horloge van Seiko kunnen , zeker met een steekproef van welgeteld.
Maar… Na een tijd vielen de cijfers gewoon van de plaat af , als stickers . Kijk en hier trek ik de grens, dat vind ik gewoon schandalig, zeker voor een retailprijs van destijds 250 knaken. En na een heel lang verhaal is dit uiteindelijk wel opgelost maar mijn vertrouwen zijn ze volledig kwijt.
Wel uiteindelijk het punt waar voor mij de hobby is begonnen maar dat is een ander verhaal.
Doe er voor de rest mee wat je wilt maar kwalitatief is het naar mijn ervaring helemaal niet “oké” of “best prima”.

1 like

(Kijk, ik doe een @anon50762135EV)

5 likes

Het is net als nu met verbrandingsmotoren en elektromotoren in auto’s. Destijds was quartz helemaal de bom. Een hele geruststelling, over twintig jaar rijden we dus allemaal gewoon weer in een mooie V8.

4 likes

5 likes

Hmmm… je wordt steeds beter. Maar hebt nog een lange weg te gaan.

1 like

Hun kleding heeft toch een bepaalde status, dat zullen ze met slechte horloges echt niet te grabbel willen gooien, dat bedoel ik er mee.

1 like

Ik heb die ervaring met een Speedmaster professional. Maar dan zonder uiteindelijke oplossing.

Wat we hiervan zouden kunnen leren is dat anecdotes niets zeggen over de uitval ratio of
Mean Time Between Failures van een merk.

Helaas publiceert niemand die gegevens. Wij tasten allemaal in het duister. :grinning:

They’re shite.

Hier niks meer aan doen. Ik zou het wel weten.