Wat is de kwaliteit van een tommy hilfiger horloge

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

3 likes

Hij zal het best doen maar kwalitatief is het niet best.

Voor hetzelfde bedrag zijn er betere horloges te koop.
Als jij het een mooi horloge vindt, kan je hem rustig kopen.

Kijk eerst nog even goed rond op HF voor dat je die 200 uitgeeft

Een fashion watch. Chinees prul uurwerkje en betalen voor de naam. Voor 200 euro zijn er veel leukere horloges te koop. Zelfs met automaat. Ik zou als ik jou was even goed in het blauwe gedeelte (horlogemarkt) kijken, staat immers genoeg. :slight_smile:
Heb je een bepaalde voorkeur voor een type horloge? Klassiek of sportief? Drukke of rustige wijzerplaat? Lederen band of staal? Wil je ermee kunnen zwemmen? Chronograaf of alleen tijd en/of datum? Wat is de maximale diameter van de kast?Enzovoort

Als je goed zoekt heb je bijvoorbeeld voor ongeveer 250-275 euro een mooie jong gebruikte of zo goed als nieuwe Seiko Turtle of Samurai.

och , met Lewis Hamilton als boegbeeld en “adviseur” moet het toch wel goed zijn


:roll_eyes:

Voordat je wat roept: volgens wat ik kan vinden op internet zit er een Seiko VD37A uurwerkje in.

Verder is de afwerking van dit soort horloges helemaal niet zo slecht als hier vaak beweerd wordt dus als de topicstarter dit een leuk horloge vindt, zie ik geen reden om hem dat af te raden. :sunglasses:

13 likes

Voor 200 Euro kom je bij Seiko, Citizen en Orient uit, misschien eens een Tissot quartz. Bulova wil ook nog wel. Dat zijn de gedoodverfde merken die je bij rond de 200 Euro voor de kiezen krijgt.

Dat dus. Er wordt hier altijd laatdunkend gedaan over mode-horloges met broddelwerkjes en zo, maar ik heb voor ik me er in verdiepte ook gewoon meestal modehorloges gedragen, en ik heb nog nooit problemen met die dingen gehad. Prima afwerking en ontwerp meestal. Het enige horloge wat ik ooit had wat wel altijd en onverklaarbaar ophield met werken was een Speedmaster, dus.

Hilfiger wordt gewoon door Movado gemaakt, daar zal weinig mis mee zijn. Overigens maakt de Swatch group, jeweetwel, van de Speedmaster, ook gewoon Calvin Klein horloges.

Om op @RLC te reageren: Ik ben inmiddels zover dat ik deze Hilfiger veel geiniger vind dan de Turtle of Samurai. Een antracieten linnen dial is weer eens wat anders, en het horloge lijkt aardig in balans.

13 likes

Leuk horloge hoor, en met ‘Seiko inside’ zul je je er geen buil aan vallen.
Houd er rekening mee dat het bandje kwalitatief tegen kan vallen. Het maken van een goede comfortabele band is niet voor iedereen weggelegd.

Als je niet in de gelegenheid bent om hem te passen en online koopt, kun je hem altijd terugsturen als hij in real life tegenvalt.

Ik zou ook gewoon kopen wat je zelf mooi vind. Ik zou hem wel ergens kopen waar het horloge eenvoudig kan terugsturen als hij tegen valt.

Persoonlijk vind ik mineraal glas in een horloge niet prettig. Het krast relatief snel en dat krijg je er niet meer uit. Saffier glas is veel harder en krast nauwelijks. Een horloge wat je veel draagt en kan beschadigen blijft met saffierglas langer mooi.

Succes met je keuze!

Het zal een prima horloge zijn en als jij het mooi vindt, moet je het gewoon kopen. Let wel op de restwaarde. Die zal van dit horloge zeer laag liggen. Dit in tegenstelling tot bijv een Seiko, deze houdt altijd nog een redelijke restwaarde. Mocht je dus regelmatig plipperen, houd dit dan in gedachten.

1 like

Prima ding toch? Ja Fashion. Nou en? In deze prijsklasse koop je gewoon omdat je het leuk vind. Zaken als uurwerk of restwaarde Zijn in deze prijsklasse totaal niet boeiend. Ik vind Seiko ook maar weinig origineel en vooral saai. Typisch een kijkshop merk imho.

Iedereen moet kopen wat hij of zij wil. Ik denk alleen dat je voor dat geld beter kunt krijgen. Ik ben initieel ook begonnen met Fashion horloges (Emporio Armani) en Invicta prullaria. Uiteindelijk maar al te blij dat ik ervan af ben. Achteraf gezien had ik het beter in een keer goed kunnen doen.
Mijn adviezen:

  1. vermijd Quartz en ga voor mechanisch.
  2. Spaar door voor het horloge dat je echt wilt ipv voor een second best te gaan die toevallig goedkoper is.
  3. Goedkoop is duurkoop.
  4. Mode merken moeten kleding maken en geen horloges.
  5. Als jij iets echt mooi vind, negeer bovenstaande en koop het gewoon.

CheersđŸș

2 likes

Gaat niet snel stuk?

@Jaspersendeen
Het meest betaal je voor de twee vlakjes wit en rood, het logo dus.
Ze zullen niet slecht zijn maar van uit het oogpunt van de echte horloge freaks
kan je voor dit geld zeker iets beters kopen.

Sommige horloges vind je mooi, sommige vind je cool, sommigen beide. (ikzelf vind een Heuer Monaco bv cool maar eigenlijk niet mooi). Dit vind ik geen van beiden. Daar moet je je verder niets van aantrekken hoor. Maar:

Hij is erg groot, die datum zit halverwege kroon en wijzeras. Groot is uit. Gelukkig want het staat maar weinigen.
De afwerking van de bracelet en endlinks zien er alarmerend matig uit. Zelfs een Seiko 5 bracelet (en endlink) van €100 ziet er aan de buitenkant beter uit.
Zoals gezegd, een mineraal glaasje krijgt snel krassen.

Als je hem nog wilt als je alle tips gelezen hebt: gewoon kopen. Er zit een Seiko kaliber in, en dat zijn wel horlogemakers, dus daar zit je wel goed mee. Maar je kunt ook het forum afstruinen en rustig kijken wat er meer (en beter) is voor je budget.

Als je een horloge wil dat je regelmatig moet bijstellen omdat het seconden per dag afwijkt en stilvalt als je het enkele dagen niet draagt. Als je per zoveel jaren het enkele weken kwijt bent voor een onderhoud dat meer kost dan een nieuwe batterij laten plaatsen
 dan kan je voor een automaat gaan.
Anders kies je beter voor een quartz zoals dit horloge.
Maak zelf je overweging en laat je niet naar een automaat pushen omdat men het hier hoogwaardiger vindt.

1 like

Gewoon kopen als je hem mooi vindt. Waarom is de openingspost eigenlijk dichtgevlagd?

3 likes

Mee eens! :+1: Ze zitten weer te vlaggen
:thinking:

1 like