Wat is de mening over MeisterSinger 2012 NL Limited

Vandaag mijn MeisterSinger NL Limited 2012 opgehaald. Ik vind het een schitterend klokje. Zeker de datumaanduiding op de 1e van de maand: Rood, wit en blauw.

foto?

joepb Schreef:

foto?

Kijkt idd handig bij een dergelijke vraag…

6xmeistersinger Schreef:

Vandaag mijn MeisterSinger NL Limited 2012
opgehaald. Ik vind het een schitterend klokje.
Zeker de datumaanduiding op de 1e van de maand:
Rood, wit en blauw.

Dan heb je toch bij de langere maanden 30 dagen waarbij de datumaanduiding tegenvalt

Proficiat & welkom!

Aangezien je gebruikersnaam 6xMeistersinger is, ben ik wel benieuwd welke andere modellen je hebt.

En wat te doen als je er straks 1 erbij hebt of eraf gaat?

lencoth Schreef:

6xmeistersinger Schreef:

Vandaag mijn MeisterSinger NL Limited 2012
opgehaald. Ik vind het een schitterend klokje.
Zeker de datumaanduiding op de 1e van de maand:
Rood, wit en blauw.

Dan heb je toch bij de langere maanden 30 dagen
waarbij de datumaanduiding tegenvalt

Is dat niet altijd zo met de “niet-feestdagen”? :+

marnix.moed Schreef:

Is dat niet altijd zo met de “niet-feestdagen”? :+

Als hij alle feestdagen “feestelijk” weer gaf, dan zou ik diep onder de indruk zijn! Ik ga er van uit dat iemand met 6 MS’en (als ik de forumnaam goed interpreteer) niet echt mijn mening nodig heeft, om zich gesterkt te vinden bij zijn aankoop. Een Nederlands vlaggetje op de eerste dag van de maand vind ik weinig geïnspireerd, sorry! En al die LE’s, keer na keer, dodelijk saai.

lencoth Schreef:

marnix.moed Schreef:

Is dat niet altijd zo met de “niet-feestdagen”?
:+

Als hij alle feestdagen “feestelijk” weer gaf, dan
zou ik diep onder de indruk zijn! Ik ga er van uit
dat iemand met 6 MS’en (als ik de forumnaam goed
interpreteer) niet echt mijn mening nodig heeft,
om zich gesterkt te vinden bij zijn aankoop. Een
Nederlands vlaggetje op de eerste dag van de maand
vind ik weinig geïnspireerd, sorry! En al die
LE’s, keer na keer, dodelijk saai.

och, ik vind dat soort discrete knipoogjes wel leuk. helemaal knap zou ik vinden als er een soort perpetual calendar is die t vlaggetje weer zou geven op de koninklijke feestdagen voor de komende 100 jaar ofzo. net zoals die horlogemaker die t voor persoonlijke verjaar/gedenkdagen heeft.

al die vele le’s maken een le wel minder speciaal, maar als het modek leuk gedaan is, waarom niet? en van die uitvoering/kleurencombi zijn er een beperkte hoeveelheid van. en tja, merken als meistersinger of omega maken een niet een limited van 10 stuks. daarvoor ik de vraag gewoon te hoog.
en toegegevn, geregeld vind ik t reguliere model mooier, maar soms zitten er uitblinkertjes tussen.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,829682,830252#msg-830252

Die kwartieren worden mij i.i.g echt te gek…

hcptdg Schreef:

joepb Schreef:

foto?

Kijkt idd handig bij een dergelijke vraag…

En natuurlijk even netjes voorstellen :stuck_out_tongue:

Dan krijg je ongeveer zoiets…:smiley:

Groet Jan

Ik kan niet wennen aan de positie van de kroon. Dit stoort mij dusdanig dat ik iedere NL Limited niet fraai vind.

Ik vind de dial bij de meeste Meistersingers goedkoop aandoen, lijkt op een bedrukt kartonnetje, maar er zijn ook exemplaren met opgelegde indices, die zijn een stuk mooier.
En je moet wat te kijken hebben als er al niets beweegd.
Ik ben daarom voorstander/liefhebber/fan van een grote centrale secondewijzer, liefst van een automaat, mooie bijna smoothe beweging.