Wat is de mooiste Grand Seiko?

Die Sowflake staat al heel lang op mijn verlanglijstje maar ben een beetje huiverig om zo veel geld aan een horloge te besteden.
En niet omdat het een Seiko is, als eigenaar van 6 Seiko’s weet ik dat de kwaliteit en afwerking van het merk top is, en de SBGA011 zijn geld waarschijnlijk meer dan waard is.
En dat een buitenstaander de waarde er niet aan kan afzien vind ik alleen maar een voordeel…

2 likes

oe, lastige. @Vierport dat zijn een stel mooie jongens. Die SBGR083 Historical Limited Edition 40mm is echt heel erg gaaf, prachtig als dresser. De donker blauwe suburst dial komt echter wel erg dichtbij!

Zo vind ik ze op z’n mooist. Geen idee welk type dit exact is. De luggs zijn ’ goed’. Bij de andere zijn ze te dik naar mijn zin.

Gewoon een heel simple klok om te zien. Maar toch fraai.

3 likes

'T staat erbij hoor :wink:

Mooi horloge, maar voor dat geld toch liever een Blancpain of Jaeger LeCoultre…

3 likes

Die is ook fraai :slight_smile:

mwaa. Ik vind het er nogal goedkoop uitzien met dat plastic :wink:

Deze dan

2 likes

Precies. Een patek. Overigens zie ik geen verschil hoor met die GS :slight_smile:

Wel een beetje in de prijsklasse van een Grand Seiko blijven hè…!:wink:

Welk plastic…

:smile::relieved:

1 like

Ik kan de techniek erachter goed waarderen, echter de designs spreken mij niet aan. Een Marinemaster 300 of een Tuna dan weer wel, en hebben een prijs die ik maximaal voor een Seiko wil uitgeven.

Idem voor mij. Een dikke
drnishant83 uploaded this image to

Seiko of Grand Seiko springdrives horen in een solide toolwatch IMO.

Maar dan wel áchter de dial!

http://www.grand-seiko.com/collection/9s86/

Ben zelf helemaal weg van de SBGR071, met 37 mm klein maar erg fraai :heart_eyes:
http://cdn.shopify.com/s/files/1/0243/0993/products/sbgr071_a_1024x1024.jpeg?v=1374032009

Of anders de SGH001, lekkere hi-beat in grote kast.

De wijzers van een grand seiko zijn zo mooi afgewerkt! Zijn niet veel merken die hier aan tippen.

3 likes

Schei nou eens uit over die GS’s. Was ze eindelijk een beetje vergeten, kan ik vannacht weer niet slapen. En die SBGX096…wat een beauty.

Wanneer komt nu eindelijk eens die uitkering van StaatsloterijVerlies??? Kan ik er eindelijk een bestellen mss.

1 like

Niks voor jou joh! Troost je met de gedachte: Is allemaal toch te smal voor m`n polsen, toch? :slight_smile:

+1 voor die hi-beat, mooi in evenwicht en iets grotere kast.
37 mm is echt te klein voor mij.

Marijn schreef:
Seiko maakt al zo lang horloges, een ervarener merk zul je niet vinden.

Veel Zwitserse merken zijn veel ouder. Gallet is het oudst, opgericht in 1466.
Veel merken zijn ergens in de 18e of 19e eeuw begonnen. Ook niet Zwitsers zoals Brequet zijn veel ouder dan Seiko.

Ko