Wat is de mooiste Panerai en waarom?

Sorry. Maar dat kastmodel…nooit. (Maar omdat ik geen geld heb voor deze uurwerken is het ook geen item :grinning:)

Check! Ondanks dat z’n alligator em erg chique maakt, is mijn favoriete combi met de assolutamente

1 like

Zelf zou ik nog een pam 328 willen met gebold saffier glas, metalen band die beter om de kleinere pols valt, en een gangreserve schijfje op de achterzijde, zoals de 320 heeft.

Waarom? Ik vind em stoerder dan m’n 183, maar toch behoudt de 1950/mini fiddy iets van elegantie door de ronde zijkanten itt tot de Luminor.

Maar deze vind ik ook wel gaaf. Alleen z’n formaat is me too much.

Inderdaad, de pam320, die heb jij me nog aangesmeerd hé? Dat blijft voor mij de topper. Zelfs al werkt de power reserve indictor eigenlijk niet goed (Technisch prima hoor, maar het concept is niet helemaal goed doordacht vind ik)

3 likes

Panerai is een mooi merk met heel veel waar voor je geld.

Ik zou gaan voor de pam 311 als ik de polsen ervoor zou hebben.

PAM564

PAM674

2 likes

Veel waar voor je geld is denk ik niet iets waar veel mensen het met je over eens zullen zijn als we het hebben over Panerai :stuck_out_tongue:

2 likes

Karakteristiek en uitgesproken ontwerp dan krijg je altijd sterke meningen. Mij trekken ze ook niet echt aan , maar als ik dan toch al zou moeten kiezen een radiomir versie

De mooiste PAM vind ik de 372.

Helaas is de 372 te groot voor mij… daarna vind ik de 233 erg aantrekkelijk, aardig in balans, ik vind de power reserve indicator aan de voorkant persoonlijk juist wel tof, en het domed sapphire:

Zelf heb ik alleen de 312:

Panerai blijft wat mij betreft een erg mooi merk; historie, totaal eigen stijl, inhouse movement, italiaans, elke dag een andere look met een ander bandjes.

Tring! De 233, die is ook mooi! Beetje jammer dat die richting de 10k kruipt.

Edit: wat een ding! Nog een paar plaatjes kijken en ik schrap de nieuwe seadweller van mijn todo-lijst!

1 like

Dus als ik toevoeg;

42mm of 40mm (kleinste PAM maat dacht ik toch?) Luminor , basic met alleen een datum of petit seconde, en automatisch.

Waar komen we dan uit? 392 ?

De 318 was een rare zet van Panerai, die kan je het best overslaan.

Google maar eens op Panerai 318

1 like

Qua complicaties die ze bieden zijn ze icm het afwerkingsniveau voordelig tov van andere merken. Ik weet niet of de wat gecompliceerdere calibers ook net zo betrouwbaar zijn als duurdere merken.

De 233 is later aangepast zie ik nu. Op de variant uit jouw post zit er een maanindicatie op de subdial @. Latere varianten hebben een AM/PM indicatie. Beide onzinnig wat mijn betreft. Maar de laatste nog nét iets nuttelozer. Jammer, maar ik heb nu wel een kleine reden om te stoppen met sparen.

Klopt ja, er zijn twee varianten van de 233. De eerste variant had in het begin sommige modellen waarvan de power reserve indicator bleef hangen, omdat de beweegruimte te klein was. Moonphase is wel tof imo.

Vreemd dat je de 233 niet kende?

1 like

Ik kende de 233 wel. Maar deze zat in mijn hoofd als de duurdere variant van de 312 met GMT en PR. Ik stond niet stil bij de ‘domed crystal’. Die maakt een hoop los. Nu dus druk aan het kijken naar een betaalbare 44mm, 1950 case, sandwich dial met domed saffier. Maar ik vrees dat ondanks de stortvloed aan modellen, het voor mij steeds net niet blijft.

Dus blijven we wachten op een 44mm variant van de 372…

Ooit begonnen met de 111, maar werd verliefd toen ik de titanium versie int echt zag ;D

5 likes

Voor mij deze hoewel ik vanmorgen een rattapante in m’n handen heb gehad en moet zeggen dat die ook niet te versmaden was.

2 likes

In bezit van een pam 24 c serie. Heel tof en comfortabel

[URL=http://s700.photobucket.com/user/eddegroot/media/image_zps8wco9mq2.jpeg.html][/URL]

Tevens in bezit van de hier eerder genoemde pam 372. Fantastisch in zijn eenvoud en heerlijk bol mineraalglas. Maar 47mm toch iets te groot
[URL=http://s700.photobucket.com/user/eddegroot/media/532C8275-60E0-4065-896D-52BB895C5960_zpsnxgm9ojd.jpg.html][/URL]

De laatste gaat binnenkort wijken voor een andere Panerai 190 met het 8 days jlc caliber (foto van het web want de pam 190 nog niet binnen). Tijdloos, draagbaar en ontzettend mooi caliber. Mijn favoriet!

[URL=http://s700.photobucket.com/user/eddegroot/media/image_zps038dmnhj.jpeg.html][/URL]
[URL=http://s700.photobucket.com/user/eddegroot/media/image_zpsjgzvqwof.jpeg.html][/URL]

7 likes