Wat is de top 5 uit jouw collectie?

Je hebt een verkeerd beeld van @Arvid. :+1:

2 likes

Se bullhead blijf ik fraai vinden. :+1:t2:

1 like

Wellicht, maar de reacties die ik zie heb ik mijn bedenkingen over. Zeker nieuwe leden zou ik bv met enthousiasme aanmoedigen i.p.v. quasi lollige reacties te plaatsen.

Nee, dit is mijn antwoord op jouw vraag. Waarom zou deze reactie niet serieus zijn?
Maar ik zeg al niets meer.

Ga t eens van de zijlijn bekijken op het horlogeforum. Gezien de berichten die ik krijg mag je hier het als nieuw lid blijkbaar niet eens zijn met iemands reactie. Nadat mijn vriendin hier een, in mijn ogen, doodnormale vraag stelt is de eerste reactie al te belachelijk voor woorden en wordt het topic verwijderd.
Reactie van een moderator krijg je niet.

Ik heb niet alle reacties op het bericht van je vrouw gelezen. Volgens mij worden sommige berichten zonder toedoen van een moderator verwijderd. Wellicht liggen de moderators intussen te slapen.
En er is hier, naar mijn inzicht en weten, niemand die vindt dat je geen eigen mening mag hebben. Alleen verpakt niet iedereen de mening op de manier die voor de ontvanger altijd even duidelijk is. Maar als je twijfelt aan iemands mening kan je die vragen en dan krijg je daar doorgaans gewoon antwoord op.
Ik heb jou toch ook gewoon beantwoord? Dat jij daar dan verder niet op reageert, tja, dat moet je zelf weten.

Ik heb de indruk dat je het allemaal net iets te serieus opvat. Maar goed, ik zou verder mijn mond houden. Dus vanaf nu …………………

Uw reactie was; ik zeg al niets meer. Dat betekend in mijn ogen dat een reactie van mij daarop geen nut heeft.

Zie je nu dat iedereen berichten op zijn/haar eigen wijze interpreteert? Iedereen heeft zijn/haar eigen denkpatronen. Deze maken ieder mens uniek. Het grootste deel is aangeboren, een ander deel wordt door de omgeving beïnvloed.
Je kent mij niet, probeer dus ook niet te oordelen over mij. Dat probeer ik ook niet te doen over anderen. Hetgeen je, mijns inzien, wel deed door te suggereren dat ik uitsluitend alleen maar zogenaamd lollig probeer te doen.
Als je dit forum niet leuk vind, prima, jouw keuze. Als je wilt blijven, leuk, hoe meer zielen, hoe meer vreugde en hoe meer verschillende invalshoeken.

Overigens is het topic van jouw vrouw niet verwijderd maar off topic geplaatst en daar heeft niet iedereen toegang. Het topic ging nl. niet over horloges maar was een persoonlijke overpeinzing.

1 like

En voor ik het vergeet, je mag mij tutoyeren. Dat is vrij gangbaar op dit forum. Tenzij je de door jou op die wijze gecreëerde afstand wel zo behaaglijk vindt.

1 like

Jongens laten we het vooral gezellig houden hier, ik denk dat iedereen het goed bedoelt.

Om in de woorden van @Tissot62 te spreken: Bonna Notte en voor straks gezond weer op🌛

EDIT: in Bergen op Zoom regent het eindelijk, heeeeeeeeeeeeeerlijk :cloud_with_rain::cloud_with_lightning:

3 likes

Ik vind jouw Breitling Navtimer erg mooi.

1 like

Willekeurige volgorde:

16 likes

Als eerste
Ik ben nou eenmaal opgevoed dat ik u tegen mensen zeg die ik niet ken.

En een topic wat verplaatst word naar een gedeelte waar je niet bij kunt is voor ons verwijderd.

Persoonlijk heb ik het idee dat er een willekeur is wat betreft off topic plaatsen. De allereerste reactie die gegeven werd op het topic van mijn vriendin stuitte mij tegen de borst. ( zeker omdat deze reactie binnen een minuut meerdere likes kreeg).

Het feit dat iets verplaatst wordt heb ik geen probleem mee. Ik heb er wel een probleem mee dat er dan een topic ergens staat waar de poster niet meer bij kan en ook niet kan reageren. Als je dit meld dan krijg je alleen een reactie van je moet de regels lezen.

Hier laat ik het bij, heb nl geen zin in een ellenlange discussie.

Het idee hierachter is dat nieuwelingen eerst (nuttige) horlogegerelateerde bijdrages moeten leveren, voordat ze over off-topic zaken kunnen praten. Het feit dat jouw topic verplaatst is, geeft dus aan dat het niet horlogegerelateerd was. Nieuwelingen moeten zich eerst bewijzen. Een kritisch topic openen, zoals je vrouw heeft gedaan, en minder relevante zaken voor een nieuweling worden hiermee voorkomen. Wat idealiter de kwaliteit van het forum zou moeten vergroten en mensen weren met minder serieuze bedoelingen…

Als je hier wat langer doorbrengt en veel leest zie je vanzelf wel de serieuzere kant van de inhoud, naast de lolligheid (die tegenwoordig meer heerst). Ik zou zeggen, geef het nog een kans. Jouw bijdragen worden hier best gewaardeerd.

Da’s een rare reactie. Hij geeft een serieus antwoord, een antwoord wat ik wel begrijp. “Top 5” van huidige horloges is een momentopname. Ik denk dat velen hier elk horloge wat ze hebben om andere redenen wel koesteren, dus een top vijf is wat ridicuul voor de oprechte verzamelaar.

Wel ben ik allergisch voor de formulering “Zogenaamd lollig”. Die wordt meestal niet in een sympathieke bui gebezigd, en er spreekt meer dan een beetje ergernis en vooroordeel uit, vaak van mensen die hun eigen grappen altijd wel kunnen waarderen.

Dat je iemand een terloopse oorvijg geeft en tijdens die oorvijg plotseling gaat vousvouyeren komt ook niet bijster leuk of oprecht over.

Ik doe dus even mee met @Arvid en laat dit topic verder even links liggen omdat ik mij daar aan erger.

Was de EICHI II geen 35K? Als het wel 50 was kan ik het helemaal schudden. :frowning:

Hou op man.

Daar heb je wel een punt. Nieuwe leden die volgens sommigen het dansje van fotootjes, voorstellen en zo niet willen doen, die worden soms schandelijk behandeld. Ik ken het topic verder niet, maar ik ken het fenomeen en ik bied mijn excuses daarvoor aan. Ik ageer er tegen wanneer ik het zie.

Zo zie je maar weer: Wij ergeren ons allemaal aan andere zaken. Maar in dit topic was ome @Arvid niet fout bezig, en daar moet je het mee doen.

4 likes

top 5 in willekeurige volgorde is geen top 5 maar gewoon 5 leuke. Wat is je top 5?

Mijn top 5 bestaat uit deze horloges. :stuck_out_tongue_winking_eye:
Was al moeilijk genoeg. Welke wanneer de voorkeur krijgt hangt af van mijn bui en van de gelegenheid.

1 like

Vind die Railmaster echt supermooi. Mooie klassieke 50’s uitstraling in een nieuw jasje, ik hou ervan! De andere vier zijn overigens ook bepaald niet gek, … :wink:

Begrijpelijk. Denk ook dat het handig is als diegene die dat - het verplaatsen van het topic - doet, op dat moment ook even een berichtje naar de maker van dat topic stuurt [kleine moeite!]. Het is nl. best een beetje raar dat je op enig moment niet meer mee kan doen aan een discussie die je zelf gestart bent.

4 likes

Hierbij mijn top 5…

  1. Rolex GMT Master II
  2. Breitling Superocean II 44
  3. Montblanc Meisterstuck Timewalker
  4. Seiko SKX009K ( work in progress )
  5. Rolex Sub no date pre ceramic ( work in progress

image

1 like

Ik kan niet kiezen! Als ik daadwerkelijk een top 5 had kunnen samenstellen dan had ik geen 7 horloges :wink:

Mijn top 7 dus maar:

5 likes