Wat is de truc?

Ik heb een horloge op marktplaats te koop staan en nu wordt ik benaderd door een geintereseerde met dit verhaal, ik vertrouw het voor geen meter en ik ga er dan ook niet op in, maar wat is nu de scam?? Ik begrijp het namelijk niet??

reactie geintereseerde:

Thanks for your reply, i am currently in UK and i want to buy the item for my cousin in west africa as a birthday gift. i want to know the total cost of the item including sending cost to west africa (Nigeria). The shipping cost to Nigeria will be 30euro and i will be paying you 140 euro. including shipping cost that will be send through TNT parcel service, PRIORITY. and let me know as soon as possible has i am buying it for my cousin in Nigeria as a birthday gift. I will make the payment through PAYPAL which is very safe and secure or bank transfer. All you need to do is to provide me your full payment details as follows:
Paypal account email:
Name:

OR

Name:
Address:
Bank name:
Bank account number:

Thanks
Hope to hear from you soon.

Ik hoor graag van jullie

vrgr,

Vncnt

ps, de vraagprijs was 105 euro

Ze gebruiken valse/gestolen/… creditcards voor PayPal. Het geld wordt wel bijgeschreven, maar wordt later weer terug gehaald door paypal. Er zijn dan ook verkopers die bij paypal pas na een week of vier pas versturen, vanwege deze trucs. Je hebt daarom ook ‘gecontroleerde’ leden, waarvan de bankrekening biuj PP bekend is, zodat dit niet kan gebeuren,

Groeten,

Martin

Zeemeester Schreef:

Ik heb een horloge op marktplaats te koop staan en
nu wordt ik benaderd door een geintereseerde met
dit verhaal, ik vertrouw het voor geen meter en ik
ga er dan ook niet op in, maar wat is nu de scam??
Ik begrijp het namelijk niet??

reactie geintereseerde:

Thanks for your reply, i am currently in UK and i
want to buy the item for my cousin in west africa
as a birthday gift. i want to know the total cost
of the item including sending cost to west africa
(Nigeria). The shipping cost to Nigeria will be
30euro and i will be paying you 140 euro.
including shipping cost that will be send through
TNT parcel service, PRIORITY. and let me know as
soon as possible has i am buying it for my cousin
in Nigeria as a birthday gift. I will make the
payment through PAYPAL which is very safe and
secure or bank transfer. All you need to do is to
provide me your full payment details as follows:
Paypal account email:
Name:

OR

Name:
Address:
Bank name:
Bank account number:

Thanks
Hope to hear from you soon.

Ik hoor graag van jullie

vrgr,

Vncnt

ps, de vraagprijs was 105 euro

Je zal toch horlogeliefhebber zijn en in Nigeria wonen zeg…, krijg je echt niets van de grond :smiley:

Ik dacht dat PP veilig was voor de verkoper. Maar dit verhaal is hetzelfde als vroeger met andere betalingsmethoden dus het is waarschijnlijk oplichterij, ik zou het niet doen.

zie http://forum.www.opgelicht.nl/viewtopic.php?t=2899
Groet Roelof

Dit is een zeer bekende / standaard scam, zoek maar eens in google op delen van het bericht en je zal er tientallen vinden. Wat MartinB schrijft klopt, je krijgt het op je paypal rekening maar dit zal na enkele dagen weer afgeschreven worden omdat het om een gestolen creditcard gaat.

Beste is maar gewoon hem te rapporteren aan marktplaats.

Onlangs heb ik de wagen van mijn pa op 9 verschillende sites geplaatst, waaronder ook een Duitse. Ik heb minstens 20 mails gekregen waarvan je meestal kon afleiden dat het om Ivorianen ging.

Die schuimen die Duitse site af en schrijven wellicht honderden partikulieren per dag een mail. Als er ééntje in de val loopt, dan is het groot feest !

Poosje geleden had ik op MP een mobiel te koop staan ,vraagprijs was € 50.
Iemand uit Engeland(voor een vriend uit Nigeria) bood € 100.
Heb z’n bod verwijdert.
Niet op reageren.

gr Ron

Google maar eens op “419 connection” of “419 scam”

Sommige mensen maken er echt een hobby van om die Nigerianen zo lang mogelijk aan het lijntje te houden…

Bas

Niet doen, dit kan niet. Ik heb laatst ook zoiets mee gemaakt maar dan via ebay. Het artikel was verkocht aan een Amerikaan maar het moest ineens verzonden worden naar Nigeria. Hij zou ook nog wel ven 100 dollar meer betalen en dan kwam alles goed:S. Ik kreeg mails van paypal en Ebay dat alles geregeld was maar er stond geen geld op mijn paypalrekening. Gelukkig heb ik paypal gebeld en bleek dat alle mails nep waren. Succes en pas op;)

Groetjes Mark

Heb hetzelfde verhaal meegemaakt met mijn proffesionele camera.
ADVIES:
Waarschuwing N I E T op ingaan !!!

Echt ongelooflijk. Gelukkig schreef je al dat je er niet op in gaat.

Sorry hoor, maar mensen die op dit soort mails wél ingaan verdienen het wat mij betreft om opgelicht te worden. Regel: “als iets te mooi lijkt om waar te zijn, ís het te mooi om waar te zijn”.

Bedankt voor alle reacties, ik was niet bekend met deze truc maar wist wel dat iemand me wilde oplichten. Toen ik het woord nigeria las gingen alle alarmbellen af :slight_smile: Ik ben blij dat we dit soort praktijken op het forum kunnen delen zodat een ieder op de hoogte is van deze wanpraktijken

gr,

vncnt

op de tweedehands verkoop site staat een heel uitleg over deze truc…Dat men ook zogenaamt meer geld overmaakt en vraagt om het verschil terug te willen storten…En dan ben je een gedeelte van het geld kwijt en je spul…Dus niet doen…

Dit soort acties hebben wij ook wel eens meegemaakt met auto’s , auto stond in Engeland persoon zelf woonde in Duitsland maar het geld moest naar Afrika. Amahoela kut Nigerianen ! ( niet allemaal :stuck_out_tongue: )

Kortom : ONZIN

Kado’s sturen ze lekker maar zelf door :stuck_out_tongue:

Er is al veel gezegd en uitgelegd over dit onderwerp.
Er is laatst ook op televisie nog aandacht aan besteed.
Advies:
Geheel niet op ingaan, want je word zeker opgelicht.
Sterkte.