Maar,
Dan weet je het dus eigenlijk al? Ik zou 'm graag in het GS topic voorbij zien komen, dagelijks.
Maar,
Dan weet je het dus eigenlijk al? Ik zou 'm graag in het GS topic voorbij zien komen, dagelijks.
Ik vind de vorm van deze kast ook wel erg mooien eens wat anders, super combi met de plaat
De zwarte iwate lijkt op de vacht van een dier.
Deze twee komen voor mij in de buurt van ultieme GS.
ja, ik kan het natuurlijk ook verkeerd hebben.
Heeft Grand Seiko deze kast ook in de nieuwere modellen zonder Seiko aan de bovenkant van de plaat?
Ja, gemakkelijk en nieuw te verkrijgen sbgh201,205
En daarnaast een aantal limiteds sbgh267, 269
En deze in platinum. 20 stuks.!!
Dit is een grail voor mij. Ik zou het geld er nooit aan uitgeven.
Ben jij in bezit van de Godzilla?
is dat bandje van grote godzilla schub of is het flank leer?
De ultieme GS.
Ik heb er even wat langer over nagedacht welke dat voor mij zou zijn. Eigenlijk ben ik al jaren van mening dat het een combinatie is van meerdere horloges. Het aanbod van de afgelopen jaren is namelijk zo ruim. Als ik denk aan de verschillen in kastvorm, typen uurwerk, wijzerplaat kleur en bewerkingen, vormen van de uurmarkeringen en wijzers, gebruik van (edel)metaal.
Een van de meest interessante ontwikkelingen op dit moment vind ik het uurwerk. Het wordt dunner en de gangreserve meter is niet meer zichtbaar op de wijzerplaat. Het nieuwe Hi-beat 9SA5 in de SLGH002 en het Springdrive 9R31 uurwerk in de SBGY003. Beide uurwerken hebben nog niet het horloge voortgebracht dat in de buurt komt van de ultieme GS voor mij, maar waarschijnlijk gaan we daar mooie variaties op zien. Mijn ultieme GS zou wel een van deze twee uurwerken moeten hebben.
Tot die tijd doen we het met de bekende uurwerken. Daarom een paar kandidaten.
SpringDrive SBGA413
Hi-Beat SBGH047
Quartz : SBGV009 - 57GS Selfdater
Automaat: SBGR095 - 62GS
Handopwinder: SBGW047 - 44GS
#exactdit
Deze kwam ik gisteren in een docu tegen over GS… ontzettend gewild en doordat het een limited is niet meer te krijgen…
Een pareltje!
Wel zo netjes een kleine afsluiter te schrijven na al jullie reacties;
Toen ik voor het eerst grand seiko op google intikte de sbgk005 wel voorbij zien komen maar weinig aandacht gegeven. Eenmaal verder ingelezen vind ik hem prachtig. Maar volgens mij wel iets moeilijker te krijgen en zeker als ik hem eerst wil passen. Zou niet de eerste keer zijn dat ik een hoop geld uitgeef aan een horloge zonder hem te passen maar ik probeer mezelf ertoe te dwingen (heb er vaak het geduld niet voor). Andere wellicht toegankelijkere keus is de sbgv223. Mocht ik die tegen het lijf lopen wil ik hem zeker een kans geven :).
Een korte reactie op het “wat is de magie van grand seiko” topic. Ik heb zelf nog nooit een grand seiko vast gehad maar ben alleen door de foto’s al overtuigd. daarnaast heeft grand seiko volledig zijn eigen charme vind ik. Juist omdat velen het niet snel herkennen maar intussen menig man op dit forum er dol enthousiast van word (dat is toch mooi). Verwachtingen zijn hierdoor wel wat hoog maar als ik jullie mag geloven zit dat wel goed.
Dank u allen voor de nuttige input !
Ik vind heel lang de grijze het mooist van de oorspronkelijke 3.
Heb die toen van @Fate_Amenable_To_Change omgehad, en man man man wat een lekkere GS. De Lumen is een sterk punt van deze serie, de nuchtere en elegante stoerheid van de kast spreekt me aan.
(Hij voelde echter net iets te hoog aan op de pols, en dat is misschien alleen een dingetje zolang je het niet gewend bent)
Dat was allemaal nog voor Chris hem op de grond ging smijten.
Nu begint deze blauwe langzaam onder de huid te kruipen.
Smoeltjes kloppen gewoon van deze serie .
Errug mooi dus.
Maar nu heb ik sinds kort een sbgx085 overgenomen van een best wel grote man uit Zutphen (en die heeft hem weer van … (en die heeft hem weer van… (en die van…)))
Deze GS heeft de elegantie, de rust, de verfijning en de fijnheid die zo geroemd wordt. De crowngard die door velen niet gepast wordt geacht voor GS, maar die ik mooi vind, en ook het mooie polijstwerk met een subtiele afwisseling van mat en hoogglans
Mooist tot uiting komend in de scherpe punten op de lugs.(is er een ander model GS waarbij dit zo mooi als verlengde van een kromming met grotere diameter dan die van het glas.
Dus de ultieme uitvoering mijn 85? Nou, heel dicht in de buurt iig.
Check de foto’s, en uhh, oh ja Frank @amusicar , stuur jij jouw blauwe naar mij op, zodat ik ze eens naast elkaar kan zien?..misschien is dat ‘dikke’ helemaal niet zo dik.
Mijn Tudor’NF zal daar misschien winnen, en die draagt superfijn…
(Brengen mag ook, kop koffie gegarandeerd)
En mijn dikkerd uit het huis van Tudor
En er is toch een onbetwiste winnaar voor mij, die is awesome, I mean really bad, the ultimate GS…denk ik …
Och een edit: want ik blader verder in mappie ‘downloads’ en kom deze tegen, nog een tikkie mooier.
Och ja, en deze …
Mag ik opmerken dat de SBGV245 maar 11,8mm dik is? Dat valt dus wel mee, gezien de 20.000 A/m antimagnetisme-rating, de 200m WR rating en de nogal aanwezige bezel.
Evengoed is hij niet zo goed gebalanceerd op de pols als mijn SBGV239, dus je hebt zeker een punt wat dat ‘gevoel van hoogte’ betreft. Maar het wordt echt een keer tijd dat ze de terrassen open gooien. Het moet gezegd. Het is alweer bijna driekwart jaar geleden, man.
Helemaal eens, tsjonge toch een ander gevoel toen ten tijde van de eerste golf Corona. Een heerlijke zon, goed gezelschap, goed bier
Mooi ook de gezichten van het stel dat schuin achter ons zat en uiteindelijk toch een praatje aanknoopt en om hun nieuwsgierigheid te bevredigen.
We hadden ook heel wat op tafel liggen, die ene van ons, en de rest van Onno @Windhund
En en 11,zoveel is minder dan ik dacht idd, ik geloof dat die Tudor 13,zoveel is…slok op die borrel van ons
Hee, die Eterna’s blijven mooi, nu ik dat zo terug zie.
Die Connies ook trouwens.
en zoals fate ook al zei, de sbgv247 is niet zo dik, 11,8mm maar, dunner dan eigenlijk alle mechanische automaten, en maar net iets dikker dan de klassieke sbgw231 handwinder, die is al 11,6mm. Hij ziet er alleen lekker bonkig uit door de rechte hoeken. Maar dik is hij niet.