Wat is de ultieme Grand Seiko?

Goedemorgen grand seiko liefhebbers,

Hoewel ik met seiko zelf echt nul affiniteit heb, trekt grand seiko mij daar en tegen wel weer erg aan. Nu ben ik aan het kijken naar alle verschillende modellen maar dat zijn er nogal een aantal. Wellicht dat jullie de ultieme grand seiko kunnen voorschotelen :slight_smile:

Een beetje een idee van waar ik naar zoek;
De sbgw231 vind ik prachtig en goed qua prijs maar 37,3 mm is simpelweg te klein…

De sgbw262 is helemaal grandioos maar zo diep zijn mijn zakken helaas niet…

De sbgv245 vind ik wel wat hebben maar is me iets te sportief (en dat bandje…)

(Alle foto’s van het net)

Sbgy002 is te duur… de grand seiko met snowflake/skyflake dial zijn onwijs mooi maar de springdrive power reserve indicator verziekt het voor mij helemaal, De gewone gladde platen vind ik te saai (sorry). Zijn er modellen die ik over het hoofd zie ? (Het liefst onder de 5k, uitschieters onder voorbehoud van echte perfectie).

Ik ben nogal kritisch dus please no hard feelings als ik het net niks vind :see_no_evil: bij voorbaat dank en goed weekend alvast’

Stikvoort

13 likes

Onrealistisch (SBGZ001):

Realistisch(er) (SLGH003):

18 likes

Ik ben wel benieuwd waar men mee komt…

Even mbt de sbgw231, heb je deze gepast?

3 likes

Doe mij deze maar.

16 likes

een Seiko-man ben ik niet, ik heb er zelfs geen maar deze rode dail is best heftig mooi :star_struck:
maar ik denk dat dit maar een tijdelijk modeverschijnsel zal zijn. :thinking: :smiley:

2 likes

10 likes

Ik heb ca 18,5 cm polsen en ook ooit een “kleine” GS gehad.
Ik vond het niet misstaan en denk dat een lichte plaat nog wat groter oogt.

9 likes

deze natuurlijk! :sunglasses:

26 likes

Voor mij:

Klassiek GS:
231 & mijn 319 is een leuke 2e. (uiteraard zijn er ultiemere versies in omloop, maar prijs/kwaliteit kies ik gewoon voor deze 2)

Sportief GS:
Mijn 007 is voor mij een van de mooiste. Weer een quartz, mooi dun. Geen power indicator & Sportief, maar tóch met de unieke GS kenmerken.

9 likes

Heb nu 3 Grand Seiko en heb even gedacht dat ik aan het einde van de rit was. De ultieme GS voor mij was die rode die Jan84 aanhaalde. Nu is Grand Seiko op het vlak van innovatie en design wel ongelooflijk goed bezig. Denk maar aan de nieuwe High beat en de nieuwe (nog uit te komen?) springdrive. De ultieme Grand Seiko zal voor iedereen een ander model zijn. Voor mij wellicht een model dat in de toekomst nog moet uitkomen. Mijn reis gaat verder met Grand Seiko.

2 likes

Ik ook! En te klein? Tja… Het is een heele mooie dresser. Die mag subtiel zijn😉
Was is je polsmaat?

1 like

Grand Seiko is voor mij nog dromen. Wel denk ik dat de ultieme Grand Seiko voor mij een spring drive uurwerk heeft, komt op een stalen/titanium band, en met een kenmerkende kast. Dan kom ik nu uit op deze:

10 likes

Ultieme GS onder de 5k.
Voor jou of voor mij?
Uitgaande van nieuwprijzen of mogen het ook gebruikte zijn?

1 like


Clean & simple SBGV225 :ok_hand:t3:

9 likes

12 likes

Je bent me net voor, wou zelfs dezelfde foto posten :joy:
Deze is zo gaaf :ok_hand:
Eervolle vermelding voor de sbgv245, misschien wel de mooiste GS kast.

2 likes

Ik vind zelf de Skyflake ook heel mooi. Ik heb zelf (nog) geen GS. Zou er misschien in de toekomst wel een willen. Als ik er een koop dan wel een spring drive.

6 likes

Voor mij deze, de SBGA293

8 likes

Winnaar

1 like

Voor mij is uiteraard mijn GS op dit moment dé ultieme GS.

Maar ik begrijp dat deze wijzerplaat voor jou te saai is.

En wat dacht je van onderstaande quartz GMT die Van Baal als occasion heeft liggen? Weliswaar Seiko snikkels verstopt in de wijzerplaat, maar die zie je alleen met zeer fel licht erop. Met 40mm een mooie maat en zeker niet saai.

3 likes