Wat is de ultieme Grand Seiko?

De 4580 vfa

18 likes

Ik doe het even in het algemeen, bedankt voor de suggesties heren ! Tot nu toe trekt die van @Hornet met het meest’ welke ref is dat?

@Meewtje Ik heb 19,5/20cm polsen en vrij plat… 40mm oogt al soort van klein.

@purple300 dat verschilt natuurlijk per persoon , mag zeker een gebruikte zijn en er is nog wel wat meer dan 5k beschikbaar maar zoals de sbgw262 van 20k+ da ken k nie betalenhe.

@WilSeiko die eerste vind ik ook erg mooi maar 13mm + voor een dresswatch … sorry GS maar dat kan naar mijn mening niet.

@ElChueco die sbgx319 is ook erg sexy! Maar 37,1 mm :frowning:

Sbgd202

1 like

Pff ja dat zou de ultieme GS zijn echter prijs technisch gezien net een 0 te veel :frowning:

Ik ben vooral benieuwd wat jij de ultieme GS vindt?

1 like

Huh? De SBGP001 is slechts 11,1mm, dus ik denk dat je een ander model voor ogen had.

Ga gewoon eens kijken op Chrono24 wat je bij Grand Seiko tegen komt aan modellen die passen binnen je budget.
Als je 40 mm te klein vindt en het genen springdrive mag zijn omdat je de power reserve op de dial niet mooi vindt, dan is de keuze al niet meer zo heel erg groot. Daarnaast staan er een paar GS’n in het blauwe gedeelte.

Mooi topic, veel mooie GSen bij elkaar. Van de fotos op de site van Seiko zelf werd ik er nog niet wild van.

Niet teveel poespas, niet te groot of te dik, geen bracelet
768b44a60cd425e9f1f49e97c04a27487b950893_1_491x500

10 likes

Voor mij zijn mijn sbga103 en sbga105 de ultieme grand seiko’s. Maar jij houdt niet van de power reserve meter.

Je noemt wel de sbgv245, maar vindt die band weer niet kunnen. Dan zou ik zeggen: “koop mijn sbgv247”. Die is zeker onder de 5k, zie het blauwe deel :slight_smile:

7 likes

Dat is echt een meesterwerk :ok_hand::ok_hand:

1 like

Draagt groter ehh, geen bezel, witte plaat.

Dat ik weet is er buiten de divers om geen Quartz Grand Seiko groter dan 40mm. Als die al klein vallen zou ik niet die kant op gaan. Spring Drive en Hi-Beat kunnen aardig in de papieren lopen, dus dat wordt ook lastig.

Ik denk dat de zilverkleurige SBGR307 een uitstekende optie voor je zou zijn. Of anders de SBGR309, in het zwart. Zijn beide ‘gewone’ automaten van 42mm. Net een slagje groter.

Met 20cm pols zou ik gewoon ‘all the way’ gaan. Dikke kast, gave plaat en de dikte maakt dan ook niet zoveel uit:

20 likes

SBGJ135

11 likes

De beste Grand Seiko onder 5K is in mijn optiek een Citizen Chronomaster.

Ik vind die band het beste bij het horloge passen van alle opties die ik tot nu toe op de mijne geprobeerd heb. Hij is ook sportief, nietwaar?

Maar niets houdt je tegen om voor tussen de 25 en 200 ballen een rits bandjes te kopen en te wisselen natuurlijk. Sterker nog, het comfort kan omhoog schieten omdat je dan ook een gesp kunt hebben in plaats van zo’n stomme vouwsluiting.

Ik vind zelf mijn GS met 44GS kast ook mooi, maar weet niet of jij 'm de ultieme zou noemen:


Clean en mooi, maar ergens iets te degelijk.

Ook zou ik de SBGX331 in de race willen gooien.

Ik loer er nog steeds naar.

4 likes

Trouwens: Staat een SBGV225 te koop, en een SBGH001.

Dat zijn allebei 40mm kasten, allebei onderscheidende GS uurwerken, allebei ook mooi, al is de high beat wat dik.

3 likes

Heel fraai deze!

Ik vind het geweldig dat er zoveel verschillende modellen zijn en dat iedereen zijn eigen GS grail voor ogen heeft. Voor mij was het allereerst echt de spring drive en 3 maanden later kwam ik erachter dat het mij om de schoonheid van de dial ging. De kleurcombinatie van de Superman vind ik op dit moment mijn grail GS, maar ik vind het relief op de dial ook grailwaardig (sbga 413 of snowflake) GS prikkelt je voortdurend en ik ben ook hee benieuwd of er nieuwe modellen uitkomen waarbij de grail weer verlegd wordt…

12 likes