Aan het H.F. diner heb ik nog een fraai boekwerk over gehouden met alle dan toe te koop zijnde G.S. modellen.
Tegen 5 euro verzendkosten stuur ik dat op. Wie het eerst komt etc.
Graag een P.B.
Ohh daar sta ik wel voor open, ik stuur je even een pb
Stoorde zo een formaat niet ?
Mhm die citizen is mooi maar … mwah.
De sbgx331 is ook wel het bekijken waard , bedankt voor je input
Gewoon die van @whisky in het blauwe pakken! 40mm met witte plaat en stalen band dus die gaat groot dragen. High beat, blauwe secondewijzer. In heel goede staat en mooie prijs
Een van zijn foto’s:
Dat was snel!
Dik uurwerk ja.
Ftfy
Nee, ik prefereer 38-40 mm, deze zat daar met 37mm net onder.
Met een lichtere plaat zou ik dit formaat zeker weer overwegen
Yup.
Ik denk dat deze juist niet uit de mode raakt omdat deze zo anders is. Maar misschien niet geschikt als “daily watch”.
Wat was het typenummer ook alweer van deze
Gelukkig is alles wat op een stalen band verkocht wordt in mijn hoofd eerder een sporthorloge. Als je het naast een Omega AquaTerra, Railmaster of Constellation legt zie je dat die ook tussen de 12 en 14mm bivakkeren.
Dat zijn allemaal geen dress-horloges pur sang, maar eerder sporthorloges met een dressy inborst.
Echte dress-watches, dan kom je in de breguet, nomos, patrimony, JLC ultra thin en zo terecht op leer. Niet dat ik vind dat je een GS niet bij formelere / zakelijkere kleding kunt dragen, prima, maar we moeten niet pretenderen dan GS Calatrava’s maakt.
Daar heeft @ElChueco een goed punt. Die dingen hebben een veel minder sportief karakter, en vanwege all-dial dragen ze veel groter.
Mijn Nomos Ahoi is 36mm, maar staat zelfs op de >20cm pols van @anon2889582EV volwassen genoeg. Geen bezel is de truc.
En dan wordt ie optisch groter van een witte wijzerplaat. Een Junghans Max Bill van 38mm is ook echt aanwezig.
Je kunt daar alleen een mening over vormen als je ze past, in levenden lijve.
Hahahaha… Ik zou bijna @HanDavinci een duit in het zakje laten doen over die Chronomaster. Mijn twee GS horloges vindt hij wel tof, en ze fonkelen mooi, maar ik heb de goede man nog nooit zo enthousiast gezien over een Japanner als deze.
Als je 'm ooit koopt zou ik bijna een GS- / Chronomaster meet voorstellen, want die ben ik al zo lang aan het bekijken, samen met de 319 van @ElChueco, dat ik wel eens een mening zou willen vormen om de pols.
Ik speel zelf met de gedachte om te minderen met automaten en me toe te leggen op HAQ horloges, niet alleen omdat ze schitterend zijn, maar ook omdat ik me veel minder zorgen hoef te maken om breekbaarheid en onderhoud.
SBGA413 ’Spring’ edition. US only horloge, zit na import wel straf boven die 5K.
Ik vind ze geweldig.
@Stikvoort, zelfs de semi-sportieve goedkoopste instapper is cool, met gunmetal wijzers en indices op een strakke witte plaat.
Alleen die gaat wel te klein vallen voor je, want die 37mm is echt, echt kleiner dan de all dial van de 319 die ter sprake kwam.
Grand Seiko Heritage Collection Seasons Collection “Spring” SBGA413
Ruimschoots boven aan als je wat diepere zakken hebt
Voor de wat meer normale stervelingen de al eerder geopperde cherry blossoms
Of zoals mijn eigen gs, een champagne plaat
Valt mee. De sbgx319/321 heeft misschien wel een iets groter glasoppervlak, maar het is domed en de lug2lug is korter dan bij de andere sbgx modellen voor mijn gevoel.
Mijn snowflake mag hier natuurlijk niet ontbreken.
Er komt een hoop moois voorbij, dank daarvoor.
De sbgw231 trekt me nog steeds erg maar die zou ik met 37mm sowieso eerst moeten passen. Daarnaast eentje die (gek genoeg) nog niemand heeft geopperd: sbgk005 hoewel die asymmetrisch is en ik nogal ocd heb blijf ik er naar kijken… en hoe meer ik er naar kijk hoe mooier die word en met 39mm diameter en 11mm dik klinkt het bijna als de ultieme GS. Als ik thuis ben heb ik weer wat om te passen dus
Betreft de dress watch dikte, daar heb je gelijk in. Zeker betreft deze modellen kun je meer dan de helft eerder als sport horloge bestempelen dan als dress watch. Ik ben wel iets meer opzoek naar een dress watch welke wel alledaags te dragen is (ook weer geen daily beater). Ik vind de VC patrimony/traditionelle, Piaget altiplano, Chopard xps, JLC master control prachtig maar net iets te dressy voor mij. Daarnaast heb ik liever iets meer body bij een horloge (niet te verwarren met dikte ;)) master control en patrimony hebben wat mij betreft te weinig volume. De VC sixtyfive vind ik ook erg mooi maar gaat met 9,5k wel wat ver (ik ben nog jong, tijd zat:)).
De sbgk005 valt daar mooi tussenin denk ik, strak genoeg om als dress watch te gebruiken maar misstaat ook zeker niet onder een meer casual outfit.
Foto’s van het net.