Hi,
Dit horloge circuleert bij ons in de familie en we zouden graag willen weten welk model dit is en wat ongeveer de waarde ervan is. Zoals je hieruit opmaakt: wij hebben geen idee!
Wie heeft hier iets zinnigs over te zeggen?
Hi,
Dit horloge circuleert bij ons in de familie en we zouden graag willen weten welk model dit is en wat ongeveer de waarde ervan is. Zoals je hieruit opmaakt: wij hebben geen idee!
Wie heeft hier iets zinnigs over te zeggen?
Heb je ook een foto van de achterkant?
Ik ben geen kenner van vintage IWC zeg ik eerlijk, maar is deze wel echt? Ik zie wel een paar dingetjes waar ik m’n twijfels over heb. Hopelijk komt er zo iemand met meer relevante kennis
Het lijkt me een conversie van een zakhorloge naar een polshorloge, een zogenaamd “marriage” horloge. Dat is een zakhorloge waar lugs (“pootjes”) aan gemonteerd zijn om het als polshorloge te kunnen dragen.
Dit is zo niet door IWC gemaakt.
Het is danwel een opnieuw gekast zakhorloge, of gewoon fake.
Uurwerkfoto zou veel verhelderen.
Ja, dit zou het heel goed kunnen zijn. Fake is 'ie niet, maar kan me voorstellen dat 'ie aardig verbouwd is.
Want? Ik vind de dial op de foto ook niet mooi genoeg voor iwc.
Weet niet zo goed wat de kwaliteit van IWC was vroeger, maar als ik die uitlijning van de 18 en de 30 boven elkaar zie vrees ik het ergste.
Als je al zo’n expert bent, was je vraag ook niet nodig.
Ben totaal geen expert in vintage horloges, maar dit kan inderdaad iedereen zien en als ik vergelijk met
dan vrees ik ook dat hij nep is.
Is het mogelijk de achterkant eraf te halen en een foto van het uurwerk te maken? Er zijn namelijk inderdaad een aantal kleine zaken waardoor de echtheid twijfelachtig is. Een foto van het uurwerk zou veel helderheid kunnen brengen.
IWC wijzerplaten waren tot in de 60’s niet van zo’n geweldige kwaliteit hoor.
Aardig wat lakdefecten bij vintages.
Dat zegt nog niet alles, maar de kast hier is in elk geval niet zo de fabriek uitgegaan.
Het is danwel een heftig verbouwde zakhorloge-kast, danwel een generiek ding.
Ik verwacht generiek, zeker vanwege de kroon die in elk geval niet klopt met een zakhorloge-kast (geen beugel etc.).
En dan nog de vreemde kroon positie tov de wijzerplaat voor een zakhorloge uurwerk.
Daarom betwijfel ik ook of er uberhaubt wel een IWC uurwerk in zit. In de tijd dat deze ombouw-horloges met IWC-uurwerken uit oost-Europa populair waren op ebay, gebruikten ze vaak pin-set uurwerken en kasten met glazen bodem.
Nee hoor, gewoon een uurwerk uit een hunter/savonette zakhorloge, die hebben altijd de kroon op 3 uur.
Wel een stuk zeldzamer dan IWC-uurwerken met de kroon op 12.
Oh dat zou kunnen, ik zit niet zo in de IWC’s
Het lijkt mij gewoon het binnenwerk uit zo’n exemplaar. Gouden kast omgesmolten en het uurwerk in een andere in elkaar geknutselde kast gebouwd.
Thanks voor de reacties! Kom hier niet veel wijzer uit dus ga morgen langs bij een IWC expert.
Je levert ook geen foto’s van de binnenkant v.d. kast en het uurwerk. Daardoor valt dat niet nader te bestuderen en beoordelen.
Dit is 100% zeker niet zo door IWC geleverd, dus laat de hooggespannen verwachtingen meteen maar los. Een IWC expert gaat je niet verder helpen.
Wat betreft de “zilverpoets” opmerking die je maakt: het lijkt meer verchroomd messing en dat is géén goed nieuws.