Tijdens het opknappen van een vintage Cimier kwam ik dit tegen op het glas nadat ik alles uit de ultrasoon haalde. Nu mijn vraag, heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Zou het een reactie kunnen zijn van het water en de lume, of is dit vergezocht?
Gesmolten door machinaal polijsten van het glaasje?
Lume hoort niet echt thuis op een glas. En ik hoop maar dat het geen radium lume was op die Cimier, want radiumstof is een gore boel
Maarreuh, dat glas ziet er geschuurd uit. Zelf gedaan? En indien ja, kan het het afgeschuurde materiaal zijn als die recht de ultrasoon in ging?
Was er nog niet aan begonnen! Ik dacht dat het nog een beetje zeep was vanuit de ultrasoon haha! Toen begon ik het glaasje op te schuren, en besefte ik pas dat het geen zeep was
Nee klopt! Dat is zeker waar! Schuren heb ik zelf gedaan ja, maar pas nadat ik hem uit de ultrasoon haalde. Dacht eerst dat het een zeeprestje oid was en besefte toen dat ik fout zat!
Zit die "smeltplek"ook aan de andere zijde van je glas of plexi?
Heb je een mandje gebruikt in de ultrasoon?
Geen rechtstreeks contact gehad met de wand of bodem van je machine?
Heb je een kuisproduct gebruikt?Zoja welk?
Er zit een barst in je glaasje dus ik zou het sowieso vervangen. Einde probleem.
Plastic kan heel bros worden/blijken in een ultrasoonbad. Ik heb ook wel eens een verbrijzeld montuur gehad toen ik een plastic zonnebril wilde reinigen