Wat is dit Julien Le Roy horloge waard?

Beste mensen,

Ik heb vandaag dit mooie Julien Le Roy horloge op de kop getikt voor een euro! :smile:

Ik vroeg me echter af of iemand me iets meer over dit merk en horloge kan vertellen? Weet iemand wat dit horloge nu waard is?

Ik heb begrepen dat het een oud merk is dat verkocht werd bij de bijenkorf, lang geleden. Het bandje is helemaal kapot maar het uurwerk en het klokje zelf is nog in mooie staat!

Hoop van iemand wat te horen :blush:

Het is ongeveer een euro waard

11 likes

Ik denk iets minder dan een euro.

1 like

Welkom op het taxatieforum. :unamused:

Ik denk, maar er zijn meer kenners op dit forum die er veel meer vanaf weten dan ik, ergens tussen 2 en 1 euro omdat het bandje kapot is. Is de batterij ook kapot ?

1 like

Laten we zeggen dat het geen werelddeal was voor die euro :slight_smile:

1 like

Julien Le Roy was in de 18/19e eeuw een grote naam als het om zakhorloges ging…250 jaar later is de naam verkocht aan/gepikt door de chinezen…

1 like

Ik had ook zo’n ding van de Bijenkorf. We spreken dan over de eerste helft van de jaren '80. Ik was VWO scholier. Geen idee waar het ding gebleven is.

1 like

Was het nou een Leroy geweest!!

:smile:

4 likes

Bij topicstarter :cry:

1 like

“Ik heb begrepen dat het een oud merk is dat verkocht werd bij de bijenkorf, lang geleden. Het bandje is helemaal kapot…”

Ongeveer zoveel:

3 likes

Is dat nou een Fusee horloge? :grimacing: :blush:

Yep…mooi he?

1 like

LEROY Chronometre Tourbillon Prototype


Constant Force escapement, fusee & chain, diamonds instead of rubies for the jewels, domed caps for the screws…old school but modern technology.

2 likes

Wie zocht ook alweer een mooie dresser?

2 likes

Ja joh, “tough crowd to please” zijn we. Maar voor je zo’n vraag stelt - kijk er nou eerst 's even kritisch naar. Wat voor antwoord had je verwacht…?

Het is, lijkt me, bedoeld als dameshorloge. Diameter zal 32/33 mm zijn. Je zegt dat het uurwerk in mooie staat is - maar de batterij is duidelijk op, en heeft vrijwel zeker gelekt. Of heb je het echt bekeken…?

Die euro had je beter aan een kroket kunnen besteden. Nou ja, die zullen ook al wel duurder zijn inmiddels… :smile:

3 likes

:joy::joy::joy::joy::joy::joy:🖒

1 like

Hoe zie jij aan de foto dat de batterij duidelijk op is?

Kwarts. De kroon is niet uitgetrokken, het horloge hoort dus te lopen. Twee foto’s, eentje met beide band-helften, eentje met 1 helft. Let op de stand van de wijzers.

Niet moeilijk.

4 likes

Bij een gemiddelde waarde per AirMile van € 0,01 taxeer ik de waarde van uw Julien Le Roy op 50 AirMiles.
resultaten uit het verleden geven geen garanties voor de toekomst

3 likes

Beste mensen, dank voor de reacties :smile:

Het was niet mijn bedoeling om een werelddeal te krijgen hoor, ik kende het merk niet en het koste maar 1 euro… Ik hou zelf erg veel van horloges en wil mijn kennis verbreden, vandaar bvb dit topic, was ook niet met de intentie om het te laten taxateren oid.

2 likes