Wat is dit nu weer voor iets? (Douane - BE)

Intussen de twee Fugu’s thuisgezonden gekregen na het vervullen van de formaliteiten.
Best snel eigenlijk.

Als ik nog eens overzeese aankopen doe ga ik hen vragen om de werkelijke waarde erop aan te geven of een bedrag dat er tenminste een beetje op trekt, en het pakket zeker niet als gift te markeren. Les geleerd. Klaar.
Eind goed al goed.

Dit heb ik ook gehad vorig jaar bij aankoop van mijn SKX007 op dutyfreeisland.

Duurde gigantisch lang voor Bpost mijn horloge kwam aanleveren.

Op een dag een brief in de bus, met de vraag eenaankoopbewijs door te sturen.

Wat ik deed, waarop even later een brief volgde met een flinke verassing: ik mocht zo maar eventjes 100€ bijbetalen op mijn SKX van 178€!

Buiten de gebruikelijke invoerkosten werd mij nog een boete bijgerekend omdat de verkoper de horloge op 35€ had aangegeven, wat een strafbaar feit is.

Ik heb het hier niet bij gelaten, en heb DFI aangeschreven, en er hun op gewezen dat hun valse aangifte mij 100€ kostte, met de vraag of men mij kon compenseren voor de betaalde boete. (Alleen de boete, ik ben er mij uiteraard van bewust dat import dikwijls ook invoerkosten betekent.)

Van DFI kwam hierop weinig respons, tot ik een klacht neerlegde bij Paypal.

Op een morgen werd ik wakker met het nieuws van Paypal dat er een terugbetaling gebeurd was.
Tot mijn grote verbazing was het VOLLEDIG aankoopbedrag terugbetaald.

Ik heb daarna met veel plezier 100€ cash betaald aan de postbode… :blush:

Dus je hebt kunnen claimen dat de verkoper een valse aangifte gedaan had en op deze basis je geld terug via PP?
Ik moest sowieso 30,- ‘onderzoekskosten’ afdokken en dan nog 41.08 BTW dacht ik.

Ja.
Het volledige aankoopbedrag terug gekregen van Paypal.
Heb 98€ aan de postbode betaald, voor een nieuwe SKX.