Ik heb alleen deze foto en ben benieuwd wat dit uurwerk is.
Ziet er uit als een handwinder. Met een standaard ankerechappement.
EDIT: LMGTFY. Dat levert mij een Gruen uurwerk op.
Geschiedenis van Gruen:
Vorm van dat uurwerk ziet er wel anders uit
Ik kom uit bij Roamer mst 302 of 322
Ik hoor het wel als ik iets gewonnen heb.
Enige wat ik weet dat er gesproken wordt over Caliber 13. Verder weet ik niets, maar ben ik gewoon nieuwsgierig. Dit is een uurwerkje in een Invicta, dan weten jullie dat.
Kon wel eens zo zijn dat het generieke “rauwe” Zwitserse uurwerkjes waren. Gruen, zo blijkt uit hun geschiedenis, importeerden uurwerkjes uit Zwitserland en modificeerden ze met een “safety pinion” om ze vervolgens in hun horloges te stoppen.
Aan het eind van de 19e eeuw opgericht, waren ze de tijd vooruit door tussen 1904 en 1908 al vol op het orgel te gaan met polshorloges, zo blijkt.
Uurwerkje kan dus zoals gezegd generieke OEM van d’een of d’andere uurwerkenboer zijn geweest. In die tijd gebruikten jan en alleman zulke OEM uurwerkjes, inclusief ome Wilsdorf.
@Chillekasper: Gruen was Amerikaans, Invicta toen ook?
Of Invicta al zo vroeg op de Amerikaanse markt zich begaf, geen idee eigenlijk… Ik weet wel dat ze dit deden toen ze Seeland overnemen, maar dat was pas later.
Heeft Invicta ooit OEM uurwerken aan andere merken geleverd? Want dat zou ook een geinige zijn.
Je meent het …
Mocht dat eventueel de prijs zijn heb ik toch liever iets Russisch, maar verder even goede vrienden hoor …
Invicta produceerde vroeger onderdelen voor horloges, of ze hele uurwerkjes voor andere merken produceerde? geen idee, zou wel grappig zijn idd
xD
Wat zou je denken van een peseux 110 oid?
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&a0&2uswk&Peseux_110&
We hebben een winnaar