Wat is dit voor een horloge???

Hallo, ik ben net terug van vakantie in Turkije en heb daar in een grote juweliers zaak in Antalya een horloge gekocht.
Omdat ik hem zelf mooi vond, maar ben nu ook wel erg nieuwsgierig naar de afkomst en de kwaliteit.
Ik heb zelf al veel gezocht met de namen en merkjes die erop staan maar kan er niks van vinden op internet.
Misschien dat jullie er mij iets over kunnen vertellen? Wat betekenen bijvoorbeeld alle afkortingen achterop het horloge? En kent iemand het merk?

Doosje van "Everest"
Op het horloge boven de wijzers staat: "POLO CLASSIC"
Onder de wijzers in vrij klein ‘hand’ schrift: “S. Sapphire”

Overige informatie achter op het horloge:
"3ATM WATER RESISTANT - ST. STEEL CASE BACK & BAND - MDL NO. 1913G - 10MIC 24 K GOLD PLATED S - SWISS - S. SAPPHIRE

Ik heb het horloge voor 99 euro gekocht, de prijs die erop stond was 160 euro.
De verkoper vertelde mij dat het een horloge van goede kwaliteit is met 24 karaats goude wijzers en ook dat knopje om de tijd te veranderen is van goud en met een ingezette saffier.
De gouden delen op de band zijn van ‘electric’ gespoten goud.
Ook kreeg ik er een pasje van Everest bij voor de garantie van 1 jaar.

Ik hoop dat jullie mij er iets over kunnen vertellen… Want zoals je al merkt, ik weet verder niks van horloges.

Groetjes,

Patrick

24 karaat goud, saffier, Zwiters, gespoten goud, prijskaartje van 160,- , verkopen voor 99, vlotte verkoper, vakantie, garantie van 1 jaar (bij wie?)…

Ik denk echt niet dat je de hoofdprijs te pakken hebt, maar als het op tijd loopt en je hebt er meer dan twee jaar plezier van dan heb je een goede koop gedaan. Zoek eens op Internet of je dit ‘merk’ kunt vinden.

Is het mischien zoiets?

De site waar het opstaat is www.everestwatchworks.com. Ik weet niet precies wat ze doen maar het lijkt op een soort refurbishment ofzo.

Groeten,

Stefan

Vraag je niet te veel af. Vind 'm mooi en draag 'm met plezier. Verder zul je inderdaad niet de hoofdprijs gewonnen hebben.
En zolang je er plezier aan beleeft, is het toch prima?!