Ja, dat lijkt een eenvoudige vraag. Maar dat is het niet en eigenlijk ben jijzelf de enige die 'm kan beantwoorden. Sowieso zijn er de vragen of het horloge voor jou (veel) waarde heeft, wat je voor het horloge hebt betaal en wat eraan moet gebeuren (alleen een service of ook reparatie?), wat kun je zelf? Als een horlogemaker alles moet doen en het je doel is om het horloge met winst verkopen, dan zou ik er niet aan beginnen. Wil je het gewoon weer netjes (en) werkend krijgen, dan kan het de moeite waard zijn. Maar dat kun jij alleen beslissen.
Omdat het een verguld horloge is zal het economisch waarschijnlijk niet de moeite waard zijn om het te laten servicen. Dus als je dit wilt laten doen moet het echt met het idee zijn dat je het dan zelf gaat dragen.
Op Catawiki zag ik er ook 1 staan.
Even verplaatst naar de juist categorie, de waarde is een paar honderd euro, afhankelijk wat de gek ervoor geeft.
Het is zoals TagEd en HorloG schrijven en niet anders.
Dat zegt toch ook niemand?
Wordt zo neergezet of iemand iets anders beweert, of ligt dat aan mij?
of dus ook als horloge om dingen op uit te proberen?, of is het daar weer te kostbaar voor? om voor mij de techniek een beetje te snappen of proberen te snappen . hou ik het daar maar voor denk ik. suggesties welkom . ik vind hem te oudbollig om te dragen ook doordat rozzige glas.
Uhm dat zou ik eerst met een gewone handopwinder zonder datum etc doen, is al lastig genoeg in het begin. Denk dat als je deze zelf open gaat schroeven het direct schroot is.
Tenzij je natuurlijk al enkele jaren ervaring hebt?
Is dit een Valjoux uurwerk?
Ik denk een Landeron 48.
Nieuw glaasje is drie tientjes.
Ik vind hem erg leuk.
Ik kan niet in je portemonnee kijken maar ik zou kijken wat een service kost.(of reparatie).
En dan je afweging maken.
Misschien een nieuw bandje dat het geheel wat meer naar je smaak is. Retro-modern
o jaar en 3 maanden ervaring ( u tube) genoeg ???
Ik zou even wachten, of je bent een natuurtalent.
Trouwens, waar maak ik me druk om, is jouw horloge
Ik zou niet beginnen met een horloge als dit. Er zijn genoeg horloges die niet 300/400 waard zijn maar een tiende daarvan met een handopgewonden uurwerk. Heb je ook uitdaging genoeg denk ik?
Ik sleutel af en toe wat aan horloges en ik kijk straks naar dit uurwerk. Ik dacht: zo, dat ziet er ingewikkeld uit!
Dat repareren is erg moeilijk, want de onderdelen zijn zo klein, dat je heel gemakkelijk iets naar de gallemiezen helpt. Tot nog toe ben ik niet erg succesvol, maar bij elke poging leer ik weer wat.
Dus: haal horloges van de Rikketik of de kringloop en begin daar mee.
Wie heeft dit nou weer in offtopic gezet? Onzin.
Ja, dat ligt aan jou, geen spijkers op laag water gaan zoeken he
Nou, zal het gemakkelijker maken, ik heb de zelfde mening over het horloge als TagEd en HorloG niet meer en niet minder. Gewoon een eerlijk antwoord op de vraag van Ts
top je hebt gelijk
je hebt helemaal gelijk ik liet net al een seiko 5 vintage uurwerkje uit mijn handen vallen, schade kromme secondewijzer…hmmm Op naar de kringloop heel goed idee.
Van dit type horloge zijn er echt veel gemaakt met vele varianten. Ik heb zelf een Hertig (Certina) met een Venus loopwerk.