Wat is dit voor een klokkie?

Hoi mensen van 't forum!

Een paar jaar geleden heb ik dit oude bulova horloge van mijn vader gekregen. Het enige dat ik weetis dat hij een quartz movement heeft en dat het een bulova is maar wat voor model of dat het een bijzonder horloge is weet ik niet​:sweat_smile::joy: dus bij deze de vraag, iemand enig idee wat voor model het is en of jullie leuke weetjes/feitjes d’r over hebben?

Ik zou zeggen brand los!

2 likes

De meeste Bulova Barracuda chronograaf modellen hebben subdials op 6, 9 en 12, de Sea Hunter modellen hebben subdials op 3,6 en 9 en de Sea Star modellen hebben ze op 3en 6. Dus ik schat dit in als een quartz Barrucuda uit de 2e helft 80-er jaren. Ze waren helaas niet zo duur als de Sea Hunter modellen en tweedehands dus ook niet.

6 likes

Japanese movement dus ik denk dat er een miyota (citizen) quartz klokkie inzit.

2 likes

Ja, variant van de Citizen 0510, of een Miyota-vervanger daarvan, denk ik.

1 like

“Klokkie” … brrrrr

11 likes

Krijg ook steeds rillingen als ik dit topic zie…

4 likes

Opwindbling, haastband, kakwekker, zenuwenteller, platzaktiktak of polsdictator kan ook. Klokkie valt dan nog wel mee. Normaal straatjargon.

5 likes

Brrr.

1 like

Ja, 't is geen geordend Mondriaans. :laughing:

1 like

Klinkt allemaal beter dan klokkie…

1 like

Al klinkt Klokkieforum dan wel weer leuk!

3 likes

Ja, online-hokkie voor klokkietokkies

7 likes

Ik kon het niet langer aanzien. Horloge dus in de titel geplaatst. Laten we vooral serieus zijn hier op het HORLOGE forum.

Je moet er toch niet aan denken: KlokkieForum.

5 likes

Ach, er stond eerst een paar uur “kokkie”. Dat forum wil ik al helemaal niet bezoeken…

Maar goed, titel is beter zo :+1:

2 likes

Heb ik niet door gehad… Is toch altijd fijn he dat auto correctie die dan z’n werk niet doet. Maar goed, beter zo

1 like

De miyota movement zijn best goede movements toch? Heb gehoord dat bulova erg goede movements gebruikt in hun horloges namelijk

Ik weet niet helemaal of dat hem is… De baracudas zijn wel een stuk groter wat betreft kast maat enzo

Google Miyota eens en je zult zien dat de uurwerkjes een paar tientjes kosten.

1 like

Dat klopt. De 262kHz Precisionist-uurwerken zijn dik in orde. In dit horloge zit een “minder” uurwerk. Hoeft niet slecht te zijn, maar zal zeker ook niets bijzonders zijn.

1 like

een mooi klokkie!

2 likes