Wat is dit voor uurwerk?

Ja dat zeg ik toch :smile:
Bovenste doet start, onderste doet stop, die in de kroon doet reset, of ook gelijk stop als je die in drukt terwijl ie loopt, maar dat is toch geen “flyback” want dan moet ie blijven lopen.

1 like

Dat kan je ook op een vriendelijke wijze uitleggen Martijn. @Chillekasper Het is inderdaad een Landeron 47. Ik had even snel gekeken en meende er een 51 in te zien, maar dat is onjuist gebleken. Het is geen flyback chronograaf, omdat een flyback functie het volgende voorstelt: als je de chronograaf tijdens het lopen reset naar nul (twaalf uur positie) begint de chrono secondewijzer gewoon opnieuw (blijft als het ware lopen), zonder dat je op start/stop hoeft te drukken.

1 like

Ja, ik denk ook dat het goed mogelijk is dat het dit uurwerk is.

Dat is wel erg voorzichtig geformuleerd. Je kan met grote zekerheid zeggen dat het een Landeron 47 is. :wink:

1 like

:sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile: zal straks ff kijken.

Waar ga je naar kijken? :thinking:

1 like

Vriendelijk blijven he :smile:

4 likes

Jazeker, ik ben alleen erg benieuwd waar Kasper naar gaat kijken. :joy:

2 likes

Mijn kerstcadeautje natuurlijk. Heb dit jaar een hele lieve echtgenoot. Heeft me dik verwend (moet wel zeggen dat dit natuurlijk een leuke deal was).

Niemand zeggen he?!:shushing_face:

6 likes

Heeft je vrouw 'm van jou gekocht om 'm aan je cadeau te geven ? :wink::joy:

1 like

Oef, dan heb je een erg bijzonder horloge gekregen met een zeldzaam uurwerk.

2 likes

Kijk! Dat verklaart het! Leuk cadeau zeg! :smile: :+1:

1 like

Hoezo dan? :smiley: daar ben ik namelijk wel nieuwsgierig naar!:upside_down_face::upside_down_face::upside_down_face:

Pracht cadeau !! Als er MHX op het uurwerk staat kan dat ook een import code zijn, in ieder geval de UK en USA gebruikten dat in die jaren voor (extra) accijns heffing of bepaling voor het belasting tarief.

1 like

Jij hebt geloof ik ook best veel verstand van horloges. Zou deze patent iets met dit uurwerk te maken kunnen hebben. Is namelijk een patent van een chrono met drie pushers.

Waar staat die MHX voor?

Ieder merk kreeg een eigen code toegewezen, maar ik kan MHX zo snel niet terug vinden in combi met Landeron. Hier is de lijst voor de USA , mogelijk is het voor een ander land ??

http://www.ranfft.de/uhr/info-uscode-e.html

1 like

Mijn link al aangeklikt hierboven? Staat o.a. stukje informatie van dhr Ranfft bij.
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&Landeron_47

1 like

Het uurwerk is alleen in '37 geproduceerd. Dat maakt het erg zeldzaam en zeker met drie pushers!

1 like

Nee, dit patent stamt uit '39.

1 like