Wat is dit voor wijzer?

Hallo, een vriend van mij heeft zich deze gekocht vandaag. (Die wil ik ook haha)

Al

les doet het maar hij vraagt zich af wat deze wijzer is. (Zie rode pijl op de foto) en eerlijk gezegd vraag ik het me ook af want dit is wel een horloge die ik de moeite waard vind om voor te sparen.

Dat is de GMT wijzer, voor een tweede tijd.
Daarmee geef je het uur aan in de andere tijdzone, bijvoorbeeld die van Londen wanneer je in Nederland woont.

Danke,

Ok. GMT dus. Kan dat ingesteld worden?

De GMT wijzer die verstelbaar is kan als 2e tijdzone gebruikt worden.
Je komt ze ook vaak fixed tegen en dan werken ze alleen als 24u aanduiding.
Als je een GMT mooi vind ( ik heb zelf een flinke 4 wijzer tik😉) zou ik persoonlijk afknappen op de mooie festina.
Dit omdat de GMT wijzer niet afleesbaar is, hij wijst naar “niets”

Hier een foto van mijn GMT van vandaag, dan zie je de GMT schaal op de buitenrand (bezel) zodat je makkelijk kan aflezen.
Deze staat nu als 24u maar kan ook als 2e tijd ingesteld worden.

Klopt. De wijzer reageert maar waar hij om naar toe duurt qua tijd de wijzer blijft op 22 staan. Hij lijkt steeds hier naar toe te springen. Beweegt nauwelijks.

Nee GMT doet me niets. Ik denk dat hij zelf maar eens de handleiding moet gaan door lezen.

De GMT wijzer veranderd wel als je de uren in stelt maar mijn boeit het niet ik vond het een mooie horloge maar voor nu te duur voor mij.

Ach ja de meeste dromen zijn bedrog net als zoveel andere dingen… haha

Elke GMT kan als tweede tijd dienen want anders is het geen GMT

Als 24-uursaanduiding van een tweede tijd icm een draaibare bezel.

1 like

Hoe bewerk ik ook alweer mijn berichten? Soms staan er type fouten en ik heb geen zin om steeds mijn berichten te verwijderen en opnieuw te plaatsen.

Kan voor mij en jullie verwarrend zijn.

Ik weet niet meer hoe ik dat moet doen.

Nee, want GMT kan alleen met een 24 uur-dial.
Afgezien uiteraard van digitale displays.

Jawel, in dit topic en gebaseerd op de ervaring van TS is een wannabee GMT als deze festina ook een GMT. Als verzamelnaam. Om het leesbaar te houden.

Of wel met een vast bezel. En dan idd geen echte GMT maar wel met de gebruikersnaam GMT .
Maar op de letter heb je gelijk hoor

Potloodje klikken (bewerken) om aan te passen

Hou wel in de gaten dat dat maar beperkt kan- een vrij korte periode nadat je de betreffende post hebt geplaatst, al weet ik niet exact hoe lang.

Vostok maakt ook mooie GMT horloges, voor een schappelijk bedrag.
Alleen is het de vraag of bestellen in Rusland nog werkt met de huidige ontwikkelingen in Oekraine.

En die potlood zie ik dus niet. Ik heb die niet.

Zie foto’s met wat ik zie:

Volgens mij heb je na posten een half uur om je bericht aan te passen.

1 like

Ja ok maar ik zie na het plaatsen geen “potlood”.

Tuurlijk wel
Als 2e symbool onder je bericht of foto.

Misschien dat je dat pas kan vanaf tl2