Wat is dit?

Hoi allen…

Iemand een idee welk horloge dit zou kunnen zijn?

Ik zie geen merk staan.

Is van een man zijn grootvader en zou hem graag weer op orde hebben.

Wel 18k goud.

5 likes

Chronographe Suisse was een soort verzamelmerk van betaalbare Zwitserse chronografen. In de jaren '50/'60 werden deze horloges door verschillende fabrikanten gemaakt, vaak met een vrij eenvoudig chronograaf-uurwerk (bijv. Venus). Veel exemplaren zijn van goud, al is dit vaak wel hol (tik maar eens zachtjes tegen een van de lugs). Waarde mits in ok staat ligt zo rond de 500 euro denk ik.

4 likes

Chronoswiss is wel iets heel anders dan Chronograph Suisse hoor :slight_smile:

Dat maakte mijn telefoon ervan. Heb het al verwijderd.

Ik dacht al, dat weet jij vast wel :slight_smile: Nog steeds een toffe Chronograph Suisse.

Aan de wijzerplaat layout te zien, waarschijnlijk Venus 170.

3 likes

Kast is inderdaad hol, zie je aan alle deuken in kast en lugs. :sunglasses:

Ben toch al iets wijzer geworden, deze lijkt mij wat vocht schade aan wijzerplaat…

Zal financieel niet interessant zijn om deze te laten opmaken… heeft natuurlijk wel emotionele waarde.

De wijzerplaat zou ik ongemoeid laten, geeft het uurwerk meer karakter vind ik :wink:

Het onderhoud van het binnenwerk gaat nog wel mee vallen qua prijs, als er geen dure onderdelen kapot zijn natuurlijk.

1 like

:scream: :innocent: :nerd_face:
Wel een fraai horloge, ik zou de wijzerplaat zo houden

2 likes

Vrees dat de kast in te slechte staat is om deze chronograph onderhoud te geven. De kost is te hoog.

De kast valt echt goed mee hoor, ik heb er één die er erger aan toe is, maar draagt even goed hoor. Ik vind persoonlijk dat de kast en wijzerplaat er goed uit zien, draagsporen, maar met karakter

2 likes

Zijkant heeft ook flinke deuk.

Emotionele prijs kan t m waard zijn.

1 like