Wat is dit?

Is gelukt. Ik kan hier echter niet veel mee.

1 like

Zegt dit nummer iemand iets?

Nee, alleen de maker van de kast zou iets kunnen weten maar meestal is dat praktisch nogal onmogelijk.

Dat is jammer. Ben benieuwd naar de herkomst van dit horloge en of het te herstellen is. Is het de moeite waard en wat het ongeveer zou kosten. Ik ga ervan uit dat vanuit financieel oogpunt restaureren geen zin heeft.

1 like

Financieel kan het inderdaad niet uit, áls je al iemand kan vinden die dit nog kan.

1 like

Was al aan het googlen maar is een lastig iets. Vind het zonde om het in de prullenbak te lagen eindigen oc te verkopen voor 5 tientjes. Ben erg benieuwd hoe oud het is.

1 like

De revisie gaat je in elk geval meer dan 5 tientjes kosten. :upside_down_face: In feite niet de moeite hier, dit kost honderden euro’s - voor iemand die er van moet leven; en zelfs voor iemand die bijbeunt.

Denk ik ook ja. Maar eerst meer te weten komen over het horloge en in de familie navraag doen. Zo leuk dag het boven water is gekomen. Mijn vader wist het volgens mij niet eens meer.

3 likes

Heb jij misschien enig idee wie mij verder kan helpen met informatie over dit horloge en/of wie ik zou kunnen contacten voor een herstel van dit horloge?

2 likes

Voor dit soort semi-grootwerk (het is nogal ruw en grofstoffelijk allemaal) wellicht iemand benaderen die zowel horloges als grootwerk (t/m staande klokken) beheerst. Ik stuur mensen vaak naar Timefix. Is een goeie vent; kon het persoonlijk iets minder met hem vinden (hij was een tijdje de Breitling NL -atelierchef) maar heb groot respect voor zijn kunde. Heeft alle Rolex/Breitling certificaten; en ik weet uit ervaring dat je die niet krijgt door zegeltjes te sparen.

Thanks voor de tip, zal ik zeker onthouden. Nu eerst merk, model en jaartal achterhalen. Wellicht dat ik via Hodinkee iets meer te weten kom.