Wat is een bijzonder horloge uit 1965?

Ik vind het leuk om dingen uit mijn geboortejaar te verzamelen. Is er een horloge met een specifieke relatie met het jaar 1965? Bijvoorbeeld introductiejaar of juist uit productie, speciale uitvoering?

Alvast bedankt voor eventuele suggesties.

Guus

Bijzonder leuk idee Guus. Helaas kan ik je niet verder helpen :frowning: maar ik ga er van uit dat dit forum meer dan genoeg kennis herbergt om je van dienst te zijn.

Succes,
Marten

Hallo Guus,

Misschien vind je al iets, als je bv op ebay.com zoekt naar ‘1965’ binnen de rubriek ‘sieraden en horloges’.

Gr Ron

Hier kan je je geboortejaar ingeven:

http://shop.joseph-watches.com/joseph/en/FMPro?-db=gaj.fp5&-format=index.html&-view

Mijn beste,

Een belangrijk feit in de horlogewereld is dat in het jaar 1965 de Amerikaanse ruimtevaart organisatie NASA,
de Omega ‘Speedmaster’ uitkiest als officiele chronograaf voor de Amerikaanse astronauten.

Orologio Signaturis Temporis

Bedankt voor je suggestie Ron. Ik had dat al eens geprobeerd maar ik vermoed dat veel mensen het jaar van een horloge niet zo precies weten en dat het daarom weinig vermeld wordt. Tenminste bij dergelijke oude horloges.

Groet,

Guus

Leuke site Marc!

Ik heb even gezocht maar de meeste merken zeggen me weinig tot niets. Ik wil ook graag het verhaal bij een bepaald horloge weten. 1965 levert ook relatief weinig modellen op. Wel erg mooie foto’s op deze site en zeker ook mooie horloges!

Groet,

Guus

Mijn beste,

Bedankt voor uw reactie! Inderdaad een Speedmaster heeft me altijd al aangetrokken. De ruimtevaart was natuurlijk ook een belangrijk onderwerp uit die tijd. Waarschijnlijk komt er nog wel eens een Speedmaster bij zijn broertje de Seamaster die ik nu al heb.

Ik ben benieuwd of er nog andere merken/modellen iets bijzonders met '65 hebben.

Groet,

Guus

Zelf ben ik van '56, kort geleden ook besmet met “het virus” en ondertussen al de tevreden bezitter van drie horloges uit mijn geboortejaar: Pobeda, Bulova & Bifora. Misschien geen klinkende namen maar door hun leeftijd gecombineerd met het feit dat ze uiteraard jarenlang dienst gedaan hebben voor mij interessant genoeg. Meteen ook bewezen dat het wel een dure liefhebberij kan zijn, maar dat het ook goedkoper kan. De gezamenlijke verzendkosten uit resp. Rusland, Amerika en Duitsland waren hoger dan de gezamenlijke aanschafprijs…
Die '56 Omega komt er ook nog wel een keer.

Mooi exemplaar die Pobeda.

Arjay

Het valt nog niet mee om meer over 1965 horloges te vinden. Ik ben ook liefhebber van klassieke auto’s en daar gaat het juist heel vaak specifiek om auto’s uit een bepaald jaar met speciale kenmerken. Is dat met horloges minder het geval en is het daarom lastiger om iets over een specifiek jaar te zeggen?

Groet,

Guus

Het is niet zo moeilijk als het lijkt alleen moet je de vraag en antwoord eigenlijk omdraaien ; je moet eerst in verschillende catalogi of internetsites kijken van de verschillende merken die dat hebben ( en dat zijn er meer dan je denkt ) naar het specifieke productiejaar en dan kom je vanzelf op de toen geproduceerde referenties die je dan weer kunt gebruiken om te zoeken op bijv. internet.
Klinkt lastig, maar het is te doen.
Peter