Wat is een goede aankoop?

Hallo,

Ik ben mij momenteel aan het oriënteren voor een mooi automatisch horloge. Mijn budget is 500 tot 1000 euro. Waar ik momenteel zelf op uitgekomen ben is de Seiko Kinetic Direct Drive Moon Phase. Nadeel is dat het niet een echte automaat is, maar ik zie wel de voordelen van het Kinetic systeem in. Daarbij zit er een maanfase op wat voor dat geld niet echt veel voorkomt. Met 1080 euro zit hij wel net boven mijn maximum, maar dat vindt ik geen drama.

Mijn vraag is eigenlijk:
Is dit horloge zijn geld waard? Ik vindt hem zelf erg mooi, maar wil graag even verder kijken wat er nog meer te koop is. Dus als jullie suggesties hebben hoor ik ze graag. Op of aanmerkingen over de Seiko zijn ook welkom.

Beste Rick1909,
Guido Dufout in Munstergeleen heeft een gloednieuw model op Marktplaats.nl staan.
Is een betrouwbaar adres.
Groet,
Jan

Heb je een linkje voor me?

voor dat geld zou ik niet voor een Seiko gaan. Let op, dat is persoonlijk!
Ik weet niet in welk ‘genre’ je voorkeur ligt maar er zijn zoveel mooie horloges in die prijsklasse.

Omschrijf eens wat je precies zoekt voor een horloge, dan roepen wij de merken waar je naar moet kijken :slight_smile:

Belangrijkste kenmerken waar ik naar zoek:

Lederen bandje (dit is uiteraard makkelijk aan te passen)
Klassieke uitstraling, maar niet te oudbollig
Automaat
Ronde kast van staal/zilver
Een paar extra toeters en bellen in de wijzerplaat vindt ik wel leuk (zoals de Seiko heeft)

volgens mij staat er op horlogemarkt nog een mooie Oris voor a nice price

Hoi Rick,

Er was nét al een topic hierover bezig, misschien daar even naar kijken :wink:

Groetjes,
Joep

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,172997

Seiko is in ieder geval een topmerk. In een aantal gevallen biedt het zelfs meer voor je geld dan enkele beroemde Zwitsers.

Groeten,
Niels

Vind Hamilton ook een mooie in die prijsklasse. En idd Oris. Longines en Maurice lacoix lukken op de grijze markt ook nog wel.

er staat ergens op het verkoopgedeelte een hele mooie oris tegen een absurd lage prijs

http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,164731,164731#msg-164731

Hallo iedereen,

Allemaal bedankt voor de hulp. Ik wilde uiteindelijk toch graag een nieuw horloge. Na nog eens goed overdenken en stevig onderhandelen met de juwelier is het een Maurice Lacroix Pontos Automatic geworden, met dag en datum aanduiding. Ik ben erg blij met mijn aankoop, ook al viel hier ietsjes duurder uit dan geplant. Maar ik ben wel blij dat het bij een geautoriseerde dealer vandaan komt, waardoor ik zeker weet dat het een orginele is.