Kan iemand een tip geven welke digitale schuifmaat met kunststof bekken het meest geschikt is om horloges op te meten.
Heb wel een Mitutoyo in bezit maar die heeft metalen bekken waardoor je snel je horloge kan beschadigen.
Staan er veel te koop op Amazon, Ali, etc. voor een paar euro maar wat ik zo lees zijn die niet echt heel nauwkeurig.
Kan eigenlijk ook niet voor dat geld.
Iemand ervaringen met een bepaald merk en/of type?
Die van mij komt van de Action en deze digitale kunstof schuifmaat is een stuk nauwkeuriger dan de premium metalen versie die ik heb. Nauwkeurig genoeg om de lug width of diameter op te meten iig.
Ik ben ook wel benieuwd. 0,2 mm nauwkeurigheid is niet goed genoeg voor bijv. meten van glaasjes e.d… Moet minimaal 0,1 mm zijn, is dat te vinden in kunststof?
In de goede oude tijd dat er nog winkels open waren, heb ik voor een 10tje een digitale schuifmaat bij de action gekocht. Het ding is volledig van plastic, maar werkt uitstekend.
Net zelf deze maar besteld. 0.1mm is prima en net wat beter dan die “carbon fiber” alternatieven.
Voor nauwkeuriger heb ik een “echte” schuifmaat en een micrometer.
Heel handig ook dat het display vanzelf aangaat als je hem openschuift. Mijn Lidl versie in de schuur doet dat namelijk niet. Duidelijk display ook en zo te zien nauwkeurig genoeg op een tiende.