Wat is een goede nauwkeurige schuifmaat met kunststof bekken?

Kan iemand een tip geven welke digitale schuifmaat met kunststof bekken het meest geschikt is om horloges op te meten.
Heb wel een Mitutoyo in bezit maar die heeft metalen bekken waardoor je snel je horloge kan beschadigen.

Staan er veel te koop op Amazon, Ali, etc. voor een paar euro maar wat ik zo lees zijn die niet echt heel nauwkeurig.
Kan eigenlijk ook niet voor dat geld.

Iemand ervaringen met een bepaald merk en/of type?

Alvast bedankt en een goede jaarwisseling.

Ik heb zelf een compleet kunststoffen schuifmaat van Meister gekocht, volgens mij bij Hornbach. Niet uur en nauwkeurig genoeg voor mij.

1 like

Die van mij komt van de Action en deze digitale kunstof schuifmaat is een stuk nauwkeuriger dan de premium metalen versie die ik heb. Nauwkeurig genoeg om de lug width of diameter op te meten iig.

2 likes

heb er eentje met Klaas gekregen: een plastic Kinzo. Kost een paar Euro, werkt op de mm.

2 likes

Ik ben ook wel benieuwd. 0,2 mm nauwkeurigheid is niet goed genoeg voor bijv. meten van glaasjes e.d… Moet minimaal 0,1 mm zijn, is dat te vinden in kunststof?

1 like

Stripje kunststof in de bekken lijmen van de digitale schuifmaat. Die kun je als het goed is opnieuw “nullen”. Klaar.

8 likes

Krimpkous rondom de bekken?

4 likes

Goed idee

Plakband…

1 like

Dat dus! Prima tip!
image

Goeie tip, dank je. :+1:

Dingen van Ali, banggood zijn goed genoeg om kasten en banden te meten. Voor dikte van glaasjes e.d. gebruik ik nauwkeuriger materiaal.

6 likes

In de goede oude tijd dat er nog winkels open waren, heb ik voor een 10tje een digitale schuifmaat bij de action gekocht. Het ding is volledig van plastic, maar werkt uitstekend.

3 likes

idem. handig ding. maar als je het idee hebt dat goedkoop niet goed (genoeg) kan zijn:

Net zelf deze maar besteld. 0.1mm is prima en net wat beter dan die “carbon fiber” alternatieven.
Voor nauwkeuriger heb ik een “echte” schuifmaat en een micrometer.

4 likes

Bedankt voor de tip :+1:
Ook gelijk besteld.

Fijne Jaarwisseling alvast en een Goed en Gezond 2021.

1 like

5 likes

En binnen. Leuk ding voor het geld. Er zat helaas een lege batterij in, maar die 2032 heb ik gelukkig op voorraad.

Heel handig ook dat het display vanzelf aangaat als je hem openschuift. Mijn Lidl versie in de schuur doet dat namelijk niet. Duidelijk display ook en zo te zien nauwkeurig genoeg op een tiende.

3 likes

Op de schuifmaat staat dat hij werkt op 5 honderdste.

Of je draait plakband om je horloge en meet hem op met een metalen schuifmaat. Vervolgens de dikte (2 keer!) van het plakband er weer af trekken :slightly_smiling_face:

3 likes