Ik ben zelf erg fan van de oude omega modellen. Maar vroeg mij af naast de standaard
veilingen of er nog andere goede plekken zijn om deze prachtstukken te halen.
Hier in het blauwe gedeelte
Een relatief goede plek is het verkoopdeel van dit forum. Maar ook daar is het niet allemaal koek en ei - ik kan veel zelf, en dat was in beide gevallen van de aankoop van een vintage wel handig. Beide horloges (een Eterna en een JLC) liepen, maar hadden nog best wat aandacht nodig.
Calculeer sowieso altijd een onderhoudsbeurt in bij je budget. Kan uiteenlopen van 150 tot 500 (voor een vintage compax-layout chronograaf) als je kwaliteit wilt.
Als je weet naar welk model Omega je op zoek bent kun je ook een topic aanmaken in het Horlogemarkt gezocht deel van het forum.
nog niets specifieks maar een beetje oriënteren
Hij is nog geen TL2
Ah oké dan kan het nog niet.
Dan zou ik een beetje rondkijken op bv. Omega fora of hier op het forum bij Omega only en als iets je aanspreekt daar vragen over stellen hier op het forum en evt. een zoek topic openen.
Zelf heb ik op die manier ook een aantal Omega’s kunnen verzamelen. Het is wel zaak dat je er rekening mee moet houden dat je in sommige gevallen op zoek moet naar onderdelen om je Omega’s weer helemaal top te krijgen en dat is op zich ook wel leuk vond ik van het verzamelen.
Een goede hersteller die niet al te duur is kan ook belangrijk zijn voor een eerste service, dat was voor mij iets gemakkelijker omdat Omega pas sinds de laatste paar jaar vaste prijzen hanteert voor hun service centra en ik voor normale bedragen toen nog terecht kon bij W&V.
Mocht je iets hebben gevonden en ik heb het in mijn verzameling, dan meld ik me wel mocht ik er afstand van willen doen
Het is wel erg stil ineens rondom AVW
Ben benieuwd wat er is
Oh haha woeps