Wat is er aan de hand in Horlogeland????

Denk dat de hype, die net voor Corona is onstaan, een beetje over is… niet voor de liefhebbers natuurlijk.

2 likes

Dat is gewoon wat het is. Niets meer, niets minder. Als morgen een schreeuwlelijk met genoeg volgers op tiktok gaat roepen dat je rijk kunt worden door opties te nemen op een nieuwe golf, dan stopt iedere loodgieter overmorgen daar z’n zwart geld in en kun je de komende 3 jaar geen golf meer bestellen…

Nu 3/4 van de speculanten met z’n Rolex en PP spul in de kluis zit met een verliespost van minstens 30% is de hype er wel vanaf. En aangezien Rolex dit jaar weer een miljoen horloges verkoopt en je in een Rolex niet kunt wonen gaat die ‘boven list’ markt echt niet meer terugkomen vermoed ik.

3 likes

Ik weet niet of dat 100% klopt. Ik lees net dat de topman van LVMH met z’n familie wedijvert met Elon Musk om wie er nou exact de rijkste mens op aarde is. Klaarblijkelijk boert de luxe-industrie prima.

Moet wel bij gezegd worden dat Dior de grootste monetaire klap geeft binnen de LVMH groep, dus horloges doen ze er maar een beetje bij. Toch… Blijkbaar boeren de horlogefabrikanten redelijk, Richemont’s jaarcijfers liegen er ook niet om. Ik zou me niks niet schamen voor die marges in mijn branche.

2 likes

Denk dat je inderdaad vrij goed zit met wat je zegt.

Dit filmpje wat ik net zag wel interessant

Nieuwe Omega’s voor 5/10% minder.

7 likes

Dank voor het delen! Interessant!

1 like

Jup.

Indrukwekkende cijfers voor een autofabrikant.

2 likes

Ja Ferrari’s blijken de laatste jaren extreem goede investering objecten te zijn. En omdat een Ferrari bestellen en maken enkele jaren duurt. Neem Corona bestellingen zijn 2 jaar terug gedaan gaat het allemaal super nu nog denk dat dit komende jaren weer wat afvlakt.

1 like

Ja klopt, al begint dat wel wat af te vlakken. Op sommige modellen zit nog overwaarde maar op andere modellen schrijf je nu af. Beetje zoals met bepaalde horlogemerken :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wat Ferrari wel heel goed doet is de gemiddelde winstmarge per auto. Er is geen enkele andere fabrikant die daarbij in de buurt komt.

1 like

We gaan weer naar de horlogewereld van voor Corona, mooi toch! Weer een Sub met 10% korting binnenkort.

1 like

Ik denk niet dat de stalen sub met 10 % korting te koop was bij de ad . Zo’n beetje de populairste rolex .
Misschien de incourante modellen/maten.
Gewoon kopen wat je mooi vindt en misschien nog wel belangrijker, je horloge ook dragen.

5 likes

hahaha

Mijn 116610 wel met 10% korting gekocht hoor, zo ging dat tot 2017 of zo…

Vanuit mijn perspectief is de huidige woningmarkt een zwarte bladzijde, en 2008-2013 een broodnodige periode waar veel Nederlanders gigantisch de vruchten van geplukt hebben.

Daar kwam nog eens bij dat je 10 jaar later je (destijds 110%) hypotheek kon herfinancieren naar 1.35% rente. Dat heeft de nodige Rolexjes de wereld in geholpen en prijzen opgedreven, daar hoefde je geen genie voor te zijn.

2 likes

Een horloge (vooral een duiker) moet je in de winter kopen, net als een cabrio. Verkopen doe je in het voorjaar, zodra de vakantiehorloge-topics verschijnen. Idealiter in de week dat het vakantiegeld gestort wordt.

2 likes

Wat hoog :rofl: :rofl: :rofl:

Heb je nog steeds teveel betaald.

Nee grapje. Was wel wat laag op den duur inderdaad. Ook niet onbegrijpelijk dat aannemers daardoor 2x zoveel gingen vragen. Draai dat maar weer eens terug.

Maar ik heb gehoord dat volgende maand de rolexen weer gaan stijgen. Dus dit is hét instapmoment.

Weer een grapje natuurlijk. We gaan er allemaal aan.

4 likes