Wat is er aan de hand in Horlogeland????

Laat die A12 klevers t maar niet horen. Straks plekken ze zich daar ook nog op het spoor vast :nerd_face:

7 likes

Ja dat klopt.
Het was wel leuk en ging goed verkopen.
Heb er ook veel bijgekocht.
Vind alleen dat er nu heel veel wordt aangeboden en minder verkocht.
Maar laten we het bij het onderwerp houden.
Waarom verkopen zoveel leden hier nu hun horloge?

1 like

Laten we het inderdaad daar over hebben, dat was tenslotte de insteek van het topic.

Dan kunnen de anderen, die het graag over boeren en klevers hebben, misschien een eigen topic starten ?

2 likes

3 likes

Deze boodschap ben ik vaker tegen gekomen maar snap m niet helemaal maar misschien ligt t aan mij. Als je 10k spaar geld heb ga je toch geen horloge van 5k kopen ,? Of als je 90k spaargeld heb ga je toch geen auto van 45k kopen,?
Mijn inziens kan je bij 90k spaargeld eigelijk geen auto van 45k veroorloven :pray:

6 likes

absoluut, een paar zelfs…

je bent in een hoger segment gaan shoppen?

Doe net als ik, gewoon je grails achterna blijven jagen totdat je erachter komt dat het nog gekker kan en je wederom moet gaan sparen :grin:

Waarom geeft niemand een gewoon antwoord?

3 likes

Ik ging juist op vakantie met mijn vrouw omdat ik ff gek werd van mijn vriendin. :crazy_face:

3 likes

Omdat het eigenlijk niet goed te beantwoorden is? Kun je een vergelijk maken met zeg maar een jaar geleden? Hoeveel er toen in het blauw stond? Ik weet het serieus niet…

[quote=ā€œBrick, post:24, topic:473345ā€]
Een beetje vriendin kost 20k per maand. :sunglasses:
[/quote]

@SuperDuiker, dat de roulatie ā€˜eruit’ is, uit het blauwe gedeelte op HF, komt voornamelijk door de >>> over-the-top-prijsverhogingen <<<, waardoor geen mens (=relatief) nog zin heeft om die ā€˜overpriced situation’ nog te blijven ondersteunen en handhaven door teveel te betgalen (soms 2,5 keer ā€˜over-de-kop.’ Daarom dis, @SuperDuiker. Ik hoop je van dienst te zijn geweest. :smiley:

8 likes

:joy::joy::joy:ik heb nu buikpijn, bedankt!

Populaire horloges voor een scherpe prijs (tov de ā€œmarktā€) blijven volgens mij goed verkopen. Er zijn wat aanbieders die blijven vasthouden aan hun inkoop als belangrijkste referentie en niet rekening lijken te houden met wat de markt intussen doet. Dus de kopers die de markt ook in de gaten houden gaan dan in ieder geval niet toehappen…

Dat de markt (van luxe artikelen als horloges maar ook breder) zelf erg in beweging is het afgelopen jaar moge duidelijk zijn!

Bij minder populaire modellen is toeval een belangrijk factor die bepaalt of vraag en aanbod elkaar vinden in het blauwe deel, denk ik. Ook tegen een hele scherpe prijs blijven ze soms lang staan omdat de vraag er gewoon niet is. Dat soort horloges gaan bij mij meestal naar Chrono24 om een bredere doelgroep aan te boren.

7 likes

Denk je dat of hoop je dat :sweat_smile:

Beide :innocent:

1 like

Ik denk precies het zelfde. :sunny: Een boel mensen hebben wel allemaal Rolexen gekocht in de hoop dat het of meer waard is of omdat het cool was maar hebben wel een huur huis een een gemiddeld inkomen, de eerste ronde faillissementen begint al in zicht te komen (BCC, Big Bazar, …) mensen worden dan altijd zenuwachtig wat betekent mensen gaan sparen of dingen verkopen die ze niet meer nodig hebben. Daarnaast probeert Rolex wat aan de Grey dealers te doen dus ik zie de toekomst voor horloges ook blauw in lagere prijzen. :raised_hands:

2 likes

Maar zo denken alleen verstandige mensen, Maar de meeste mensen zijn niet zo verstandig als jij. Dus zeg ik altijd maak er gebruik van.

2 likes

Dat is volgens mij sowieso de rijtuigenstam van de VSM. Maar hoe graag ik iedereen zou antwoorden w.b. de laatste SSN-rit, de draad staat weer in het rood dus ik ga hier geen antwoord geven. :wink:

1 like

Wanneer kun je eigenlijk wel een auto van 45k veroorloven?

Vraag dit voor een vriend.

Oh en die vraagt ook wanneer je een huis van €350.000 kan kopen?

7 likes

10 jaar geleden.

18 likes