Moet je wel niet laten weten. Bij Thuiswerken ben js binnen de meeste eu landen belastingplichtig in het land waar je ‘thuiswerkt’. Dat is me nogal wat aangezien het dan een ongelofelijk ingewikkelde belasting aangifte betreft binnen twee landen.
Wel begrijpelijk hoor, met je ouders en familie. Ik woon kort bij de grens, net als mijn naasten maar dan aan de andere kant van de grenspaal.
Verder weg zou ik, vooral voor mijn familie, ook nog niet willen. Als ik de 50 gepasseerd ben denk ik wel, maarja… dan is de hele wereld weer veranderd.
On topic; ik snap wel dat het blauw lijkt toe te nemen. Als men met de prijsstijgingen van de meeste merken nog iets nieuws wilt aanschaffen, moeten de meeste mensen wel uitdunnen voor fondsen.
Je kunt het maar 1 keer uitgeven.
Nieuwe stalen sportmodellen van met merk met de kroon, ver onder list. Zou het dan toch weer terugkeren naar de goede oude tijd?
We zullen het zien. Mocht het zo zijn, heb ik mijn lijstje klaar
Ik ben al heel lang geleden opgehouden met nieuw aanschaffen. Bij de merken die mij vooral interesseren (Longines, Certina, Citizen) ben je een dief van je portemonnee als je nieuw koopt, zelfs met de gebruikelijke korting.
Wat je natuurlijk wel ziet is dat b.v. Omega’s na een jaar of vijf worden verkocht omdat ook de servicekosten die er dan aan gaan komen tegenwoordig niet mals zijn.
Daarvoor doe ik nu een avond opleiding uurwerkhersteller. Best een aantal van de huidige cursisten zit ook hier op het forum.
Onderdelen is dan het probleem. Maar schoonmaken en olie geven niet .
Dit jaar leer ik de 7750. Dan hoop ik na een tijdje voor mede liefhebbers die ik een warm hart toe draag die kosten wat te drukken en voor een vriendelijk prijsje te servicen, indien een horloge niet stuk is maar voornamelijk onderhoud nodig heeft.
Ook kan ik dan zelf mijn nieuwe aanwinsten goedkoper op de kop tikken en zelf onderhouden.
Mijn collectie is momenteel al dusdanig groot, dat als ik ze moest wegbrengen voor periodiek onderhoud ik veel beter kon gaan uitdunnen. Met (ik gok) meer dan 20 horloges (veel liggen in de kluis) is het niet te betalen om alles te laten onderhouden.
Als het steeds blauwer wordt, wordt het leven duurder denk ik dan.
Maar wat dacht je van Lorus en Timex ze worden volwassen. Lorus met automaat en Timex met een hele goede ontwerper.
Klopt helemaal! Zelf beide ondernemer hier.
Er komt de aankomende jaren naar mijn idee nog een groot probleem bij. De arbeidsmarkt en dan met name de instroom van gen Z . Veel uitstroom van kennis de aankomende jaren en de aanwas lijkt qua instelling ronduit bedroevend te zijn. Instromers die vier jaar gestudeerd hebben, gaan vervolgens de markt op en hebben allerlei “onrealistische” eisen en verwachtingen, terwijl ze maximaal 2 á 3 dagen willen werken per week. De rest van de tijd willen ze leuke en of andere dingen doen. Veel geven ook na een jaar of eerder aan dat het wel allemaal wat “veel” is. Veel stappen ook ineens over op iets totaal anders, waar ze die vier jaar niet voor hadden hoeven studeren. Inzet, loyaliteit en meters maken hebben tegenwoordig een andere betekenis blijkbaar.
Ik heb op de een of andere manier het gevoel dat deze generatie een flinke recessie nodig heeft, om mee te maken als het allemaal even niet meezit en er geen kansen “te over” zijn.
Op de zoveel jaar is een stevige recessie goed om het kaf van het koren te scheiden in de bedrijfswereld en de ‘jeugd’ terug iets gretiger te maken naar werk…
Doe er maar flauwtjes over. Zeg dat je 4k per jaar uitspaart en je maakt daar gemiddeld 8% per jaar mee. Reken je even mee? Na 30 jaar is dat een half miljoen. Laat dat wat optimistisch zijn, is het nog 3-4 ton. Kleinigheidjes…
Om nog te zwijgen over mensen (vaak V, is onderzocht) die op hun 23ste opeens met een burn-out zitten. Ik snap daar echt niets van hoor. Ik werk ook hard, en goed. Ben sinds corona niet meer ziek geweest. Ben 55. Het is een beetje het Snowflake-fenomeen wat we hier zien ben ik bang.
Allemaal “uniek”, maar smelten bij het minste of geringste.
Daar hebben we bij de V’s niks aan. Waren vrijgesteld. Overal, m.u.v. Israël meen ik. Maar met het huidige alphabet-people schema wordt het ook wel lastig om te bepalen wie in dienst moet of niet…
Gewoon iedereen onder de 18 voor 18 maanden dienst plicht. Discipline, orders opvolgen, leren wat goed en kwaad is.
Géén dienstplicht zoals vroeger, da’s nutteloos.