Denk dat het inderdaad de doorlooptijd is en dat komt mede omdat er vaak teveel gevraagd wordt.
Ik zie bv een aantal Omegaâs te koop staan waarvan de prijzen nagenoeg hetzelfde zijn als de prijzen bij de ex Omega ADâs die het merk kwijt zijn en die met een flinke korting verkopen.
En Breitling Coltâs die worden aangeboden voor meer dan ze er zelf bij de Breitling Outlet voor betaald hebben.
Je ziet dat als de prijs wel goed is het horloge vaak wel snel verkocht is.
Dat heb ik ook al gemerkt dat er veel en langer in het blauwe deel staatâŠ
Maar vele willen het verlies niet nemen en vragen veel te hoge prijzen
Zijn er paar die ik wat volg maar in mijn ogen pakken te duur zijn. De hopen zenith defyâs, de jlc polarisâen,⊠In mijn ogen allen nog te duur geprijsd. Hoop rolexâen in het blauw waar ze nog steeds de volle pot voor willen.
Sommigen moeten beseffen dat ze keuze hebben in realistische prijs en snelle verkoop ofwel volharden in die volle pot en er met blijven zitten
Bereid je voor. De dividendbelasting gaat serieus omhoog de komende jaren. đ„Č
Benieuwd wat uiteindelijk met box 3 gaat gebeuren.
En met de nieuwe groen rode partij van Fransje T. in Nederland wordt het niet leuker. Die gaat vol het mkb Nederland en vermogend Nederland verder belasten. Mmmmmm misschien toch iets anders stemmen.
Heerlijk. De enige ondernemingen die zorgen dat mensen werk hebben worden weer vol gepakt.
Dit land gaat kapot aan dit soort belastingen.
In Nederland is niemand meer die voor zichzelf zorgen lijkt het wel.
Kijk de USA is wellicht de andere kan van het spectrum, maar inmiddels zijn we hier doorgeslagen naar de andere kant. En dat kost heel, heel veel geld.
Vandaar al die gekke belastingheffing en toeslagen.
Nog los van het veels te grote (rijks) ambtenaren apparaat.
Maar ja. Je hebt iemand nodig die zorgt dat mensen die hulp nodig hebben helpt.
Dit land en ons systeem is eigenlijk ziek.
Hou op met schaal vergroting. Dat bespaart helemaal niet.
Triest. Ondanks dat ik overgelopen ben naar de heimat, grijpt het Nederlandse politieke klimaat me nog erg aan.
Mijn vader kan beter vervroegd stoppen met zijn bedrijfje als ik het zo zie. Het loont zich niet meer voor de arme kerel die zich krom heeft gewerkt voor vadertje staat en zelf in zware tijden droog brood met pindakaas at om ervoor te zorgen dat het personeel goed kon blijven eten.
Je bent tegenwoordig als ondernemer dief van je eigen portemonnee. Die ouwe zei laatst nog dat de mensen die voor hem werken, na alle aftrekposten, subsidiëring en andere sociale potjes waarschijnlijk meer besteedbaar inkomen hebben dan hijzelf . Hij is een goed mens
Mooi gesproken Brick,
ik snap dat âmenâ kijkt naar eventuele inruil waarde van de polspendule, om je veel te dure hobby te kunnen blijven bekostigen. Maar ik hoor in iedere podcast hetzelfde liedje: âwe mogen t natuurlijk eigenlijk niet zeggenâ of âdaar gaat t natuurlijk niet omâ. Maar t blijft vernoemd worden. Zeker bij -bepaalde merken- is dit steevast het geval.
Het is en blijft natuurlijk proberen die klik te vinden met dat ding om je pols. En we gaan niet iedere vrije zaterdag naar een AD in den lande. Om te proberen of het ĂŒberhaupt wel past. Dus die (blauweđ)flow en flipper snap ik heel goed. En ook mooi om je smaak te blijven testen en verruimen.
Maar deze jongen grinnikt toch wel een beetje als die bekroonde zeepbel knapt.
Een aantal zal gekocht hebben toen er economisch nog geen vuiltje aan de lucht was en wil nu met zo min mogelijk verlies verkopen. Volkomen begrijpelijk (maar niet altijd realistisch).
Waar ik me veel meer aan stoor dan aan mensen die proberen om niet (teveel) te verliezen op hun horloge zijn verkopers die er een heel toneelspel van maken. Van gespeelde twijfel (âhij is zo mooi dat ik hem misschien helemaal niet wil verkopenâ <-- dan moet je hem terug trekken in plaats van erover te miepen) tot aanprijzingen die je van de gemiddelde marktkoopman nog niet eens hoort.
Dat had ik graag gewild; ik heb altijd met heel veel plezier in Duitsland en vooral Denemarken gewerkt. Maar helaas had ik het in ons gezin niet alleen voor het zeggen en nu (55-plus) heeft het niet zoveel zin meer.
Ik raad het je alsnog aan. Huis verkopen in Nederland en van je overwaarde een mooier, toekomstbestendig huis kopen in Duitsland. Hou je waarschijnlijk nog genoeg over voor een Grail zonder je collectie op te hoeven offeren.
Beste keuze van de afgelopen jaren. Stom dat ik zolang in Nederland ben blijven wonen.
Of, vervroegd met pensioen. Huis in Nederland verkopen en voor de prijs van een calatrava een leuke bungalow met zwembad in de Spaanse heuvels kopen. Komende 20 jaar uitzingen met je overwaarde en een Casio f91 om je pols.
Is in Spanje, Italië, midden Frankrijk etc echt wel te realiseren lijkt me.
Ik krijg mijn vrouw (zeer waarschijnlijk) niet mee, ook niet nu de kinderen uit huis zijn. Ik heb in het verleden meerdere malen een heel mooi aanbod gehad (werk) maar dan had ik moeten kiezen tussen baan of gezin.
Daarnaast; mijn ouders worden qua gezondheid toch wel wat krakkemikkig (mijn vader is achter in de tachtig) en die wil ik niet laten zitten. Maar de wens om bijvoorbeeld over een paar jaar hier het huis te verkopen en ergens anders naartoe te gaan is er nog altijd wel.
Een collega van me heeft het gedaan; huis hier verkocht, woont nu in Frankrijk, werkt 99% remote (kan bij ons in bepaalde functies) en komt af en toe hier naartoe.
Ben er zelf mede schuldig aan, maar we zijn nu wel heel erg afgedreven van het âroodâ. Ik laat hem hier staan, TS mag een oordeel vellen over aanpassen titel en/of verplaatsen.