Wat is er aan de hand in Horlogeland????

Wat is de juiste prijs?
De helft van een maand geleden?

Dat lijkt me wat overdreven maar er zijn er hier in het blauw die maar niet willen begrijpen dat de prijs nou eenmaal 10 of 15% lager ligt dan 3 maanden geleden.
Ze uppen hun adv en halen €50,- van de prijs af
of soms niet eens
gewoon stug door blijven uppen.
Ja, dan blijft het blauwe gedeelte vol staan met advertenties.

6 likes

Dat is altijd zo. De markt fluctueert

1 like

bezwaar maken!

Op zich best eens, maar tegelijk is het geen veiling bij afslag hĂ©. Er zijn meer plekken en momenten om een horloge te verkopen, dus niet iedereen heeft een reden om z’n prijs maar te blijven verlagen.

4 likes

Waarom? Prijzen bij de fabrikanten zijn juist verhoogd.

1 like

Beetje twee verschillende onderwerpen dit.

1: Rolex, Patek, Omega gaan nog steeds omlaag sinds de top vorig jaar
2: Sommige merken gingen niet zo mee in de tweedehandsprijzen vorig jaar, maar hebben zelf de nieuwprijzen verhoogd en tweedehands volgt ietwat (bijv. JLC)

1 like

Bedankt voor de samenvatting :smile:

1 like

Dus concluderend is er niets aan de hand in horlogeland buiten de kwestie van vraag en aanbod.

3 likes

hele topic lijkt een beetje op dit land

12 likes

Kijk naar de pre-owned markt 
.!
En klopt, merken verhogen maar dat heeft blijkbaar geen invloed op de pre-owned prijs die veelal aan het zakken is.
Het is ook een beetje de tijd van het jaar, kan ook weer aantrekken de komende tijd.

1 like

Als ik het allemaal zo lees, dan begrijp ik echt niet waarom al deze mensen nog in Nederland wonen.

Inderdaad, maar men wil gelijk de hoofdprijs. Massa is kassa. dat is altijd zo geweest en zal nooit veranderen. En als je iets duur inkoopt dan is het moeilijk om het met winst te verkopen, dus bij de inkoop goed nadenken,

Of gewoon je “verlies” pakken en die kosten wegschrijven als hobby. De horloge wereld verschilt op dit punt echt enorm met andere liefhebberijen.

Maarja
 dat is het mooie eraan. Prijs te hoog, dan blijft hij mooi staan.

4 likes

Dat gaat natuurlijk niet zo makkelijk als Nederlander zijnde

4 likes

Exact dat :innocent:

1 like

Afgelopen jaar 3 horloges gekocht en binnen jaar weer verkocht met 18% verlies. Leren we weer van zegmaar. Om beter na te denken vóór aankoop of ik iets écht wil.

En onderaan is het zoals je zegt: kosten van de hobby.

3 likes

Naast alle redenen die al genoemd zijn (sorry heb niet alle posts doorgeleden) zoals inflatie en andere dure dingen

1. Met sommige merken is t al een aantal jaar zo dat men A min of meer verwacht dat de eerste eigenaar minimaal horloge btw vrij aka met ca 20 % korting heeft aangeschaft en omdat t tweede hands is moet daar B minimaal nogmaals 10% bij met uitschieters tot 40/50 % afschrijving op nieuwprijs en anders word t niet verkocht.

Ik merk dat dit nu ook doorsijpelt naar meer merken dat t ook gewoon met een redelijke korting tweede hands gewoon niet gesleten word.

1. Bepaalde merken die in de regel met een flinke premium grijs gekocht werden zoals Rolex lijkt nu over als mensen hebben t ervoor over/ willen het betalen

Als ik zie dat sommige bijv Rolexen en tegen welke prijs te koop worden aangeboden en hoeveel ups er nodig zijn tsja.

Oplossing zou niet te modereren zijn zoals vroege bij t forum van onze oosterburen: Elke zoveel ups verplicht iets van de prijs af en ik dacht dat t daar niet met euros maar met precentages ging

Daarnaast: Bepaalde juwiers sluiten. Sommige mensen hopen en wachten erop dat de hele voorraad met 30 % korting uiteindelijk verkocht word waardoor de mensen die hetzelfde horloge in t blauw hebben staan maar dat niet bieden potentieel erg lang kunnen wachten

En dan hebben we nog altijd de flipperaars: onrust, toch wat anders willen.

Hobby kost helaas geld

Just my 2 cts

3 likes

Ligt niet aan de Longines :star_struck:
Timing is everything en daar heb je in deze markt weinig invloed op

1 like

Oh, ik kan er ook nog wel een paar bij plaatsen eigenlijk, want heb ook weer een stuk of vijf (of meer?) gekocht afgelopen maanden
 :rofl:

2 likes