De helft van de horloges die ik tegenwoordig volg worden soms dagen voor het einde van de veiling als “niet meer beschikbaar” beeindigd. Is dit een nieuwe taktiek om geen veilingskosten te betalen ofzo ?
Voor het plaatsen van een advertentie betaal je sowieso een bedrag(je) maar het kan idd zo zijn om verkoopkosten te omzeilen. Misschien halen ze een horloge voortijdig van ebay omdat ze verwachten dat de opbrengst te laag wordt (bij veiling) en je moet in principe verkopen?
Dat viel mij idd ook al op. Ik heb pas een verkoper gevraagd waarom hij het horloge van ebay afgehaald had. Hij gaf aan dat dit was aangezien het horloge via een andere veilingsite verkocht was…
Ik denk dat het inderdaad daar mee te maken heeft. Dat verkopers het ook op marktplaats, of vergelijkbare buitenlandse sites, hebben staan. Dan verkopen ze veel liever via dat kanaal, omdat ze dan geen commissie hoeven af te staan, en veel minder risico lopen dat ze opgelicht worden door de koper (ebay/paypal beschermt de koper zeer goed, vaak ten koste van de verkoper).
Ik word daar ook een beetje flauw van. Ben ik een horloge aan het volgen en vervolgens is hij niet meer beschikbaar. Ik denk dat dan de opbrengst tegen lijkt te vallen en men vervolgens het item van Ebay haalt.
Het wordt me de dag erger!!! Kan ebay hier geen maatregelen nemen. Of je verkoopt per opbod of je gebruikt een andere site.
als je het voor €0.99 of minder plaatst betaal je niets, maar ik denk dat je gelijk hebt. Egenlijk vreemd omdat de meeste bodden pas heel laat worden gemaakt.
HaarlemZuid Schreef:
als je het voor €0.99 of minder plaatst betaal je
niets, maar ik denk dat je gelijk hebt. Egenlijk
vreemd omdat de meeste bodden pas heel laat worden
gemaakt.
Dan betaal je nog steeds wel een percentage van de verkoopprijs toch?
Ik stel me zo voor dat er onderling een deal wordt gemaakt met uitsluiting van Paypal.