Wat is er aan de hand?

Same here…

Dit is geen probleem waar de mods iets aan kunnen/moeten doen, die zijn er om de discussie in goede banen te leiden. Zij gaan niet over de techniek. Dat is de verantwoordelijkheid van @Henrik, de beheerder/eigenaar.

Gelukkig niet zeg, ik weet niets van de techniek van het forum. Maar degene die dat wel weet is (nu) op de hoogte), dank voor het melden.

13 likes

Wellicht iets technisch, maar de achterliggende webserver is niet bereikbaar ( wellicht druk, database issues of whatever ), hierdoor geeft nginx de melding dat de gateway naar deze server niet gevonden wordt.
Nginx is een webserver welke voor de daadwerkelijke webserver draait en zaken zoals plaatjes cached en e.a. sneller wordt ( om het niet te ingewikkeld te maken ).

Ik zie de melding vaak tussen half één en half twee in de middag, maar einde middag ook nog weleens, het zal ergens denk ik met drukte te maken hebben

gebeurt vaak rond 1 uur smiddags bij mij

Klinkt als een na-het-lunchen-even-kijken-momentje

iedereen werkt toch altijd netjes overdag?

1 like

Mijn beste,

Idem dito!!
Komt wel goed.

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Ik werk sowieso netjes, of het nu overdag is of niet :smiley:
Maar wie kijkt er na de lunch niet even snel op het forum, dat zou een piek kunnen verklaren waardoor de overbelading kan plaatsvinden toch?

1 like

Houden we het taalgebruik een beetje netjes?

2 likes

Dito

Ach, de website maakt vooral de verwachtingen van de slagzin waar…:

http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/419/764a6e3a87d2a4b3.jpg

5 likes

Ik heb het inderdaad ook een heel stuk meer/vaker dan voorheen. Hopelijk kan men er eens naar kijken en verbeteren. Ik ben zelf bereid tot een kleine maandelijkse bijdrage voor gebruik van HF als dit noodzakelijk is om over te gaan naar een stabieler (betaald) systeem.

1 like

Nou daar zeg je wat. Die bereidheid heb ik ook. Nu is het een fundamentele discussie of je het forum gratis houdt of niet. Daar heeft @Henrik vast een mening over. Indien de forumsoftware het toelaat, zou het zelfs denkbaar zijn dat we voor het plaatsen van advertenties in de Horlogemarkt bijv. € 1,00 betalen. Dit levert weer de nodige rompslomp op, is het dat waard?

1 like

Hier ook nog steeds regelmatig slechte gatweg.

Ook steeds probs

Ik zeg: doe wat de yanks doen.
Maak betaalde acounts mogelijk. Zie je op veel amerikaanse fora ook. Mensen kunnen dan financieel een steentje bijdragen aan de server kosten etc, en als extra voor de betaalde leden creer je een verborgen hoek(lees: offtopic :grin: )

1 like

speelt al wat langer inderdaad, al genoeg over gezegd…

Het is inderdaad bepaald niets nieuws. Daarom zal het voor de beheerder en de it-mannetjes echt niet als verrassing komen…want voor dat bedrag van 4 cijfers…:sunglasses:

2 likes

Yes, bad gateway, is my middle name…