Wat is er met mijn horloge? :(

Hallo.

Ik had pas een horloge gekocht via www.mooihorloge.nl
Snelle levering e.d.

Het is een Georgie Valentian F6025

Maar mij valt het op de wijzer van de maand niet stevig vast zit, Soms lijdt hij zijn eigen leventje en kies hij zelf waar die op gaat staan. De dagaanduiding staat ook niet stevig in het midden van de dag, hij staat er overdag soms ook naast. Nu is het donderdag, en op m’n horloge staat dat het vrijdag is :frowning:

De datum aanduiding doet het wel gewoon goed, zelfde als de uuraanduiding in het onderste klokje! Waar ligt dit aan? En komt dit doordat het niet een erg duur merk is ofzo?

Het komt uit duitsland, dus ik neem aan dat er wel enige Germaanse kwaliteit in zou moeten zitten?

Volgens mij is het een Chinees… Kijk maar hier http://www.alpha-watch.com/details.php?myid=52 precies het zelfde model. Deze worden met miljoenen gemaakt op de lopende band voor een paar euro met verschillende merknamen. Helaas geen kwaliteit. Hoeveel heb je er voor betaald?

Hij komt misschien wel uit Duitsland maar is inderdaad gemaakt in China en dan kan er wel eens een kneusje tussen zitten. Ik zou het probleem uitleggen en ze zullen hem moeten ruilen.

130 Euro. Tja, niet waanzinnig goedkoop, maar nu ook niet de prijs van een kwalitatief hogstaande Duitser :). Doorgaans doen ze niet moeilijk met ruilen, maar het kan even duren natuurlijk.

130 euro. Wow daar heb je 3 Alphas voor.

… of twee Seiko Vijfjes en daar kun je jarenlang blind op vertrouwen! (tu)

Paul G. Schreef:

… of twee Seiko Vijfjes en daar kun je jarenlang
blind op vertrouwen! (tu)

2 en dan heb je nog best wat geld om wat lekkere biertjes te drinken in de kroeg…

Het spijt me maar dit horloge is dus ook voor $65 dollar te koop.

Niet de moeite om te laten repareren.

Een leuk dingetje voor niet al teveel geld, maar niet een horloge waar ik de kosten van reparatie/service/wat dan ook tegenaan zou gooien.

En nu wat hulp ipv zonde dit en duur dat.

Volgens mij kan je je dag aanduiding instellen door je kroon helemaal uit te trekken (niet eruit) en op 1 van je knopjes te drukken totdat hij op de juiste dag staat. Mocht dit knopje andere wijzertjes in werking brengen dan moet je flink draaien aan je kroon om hem op de juiste dag te laten staan.

Dat je dagaanduiding soms al halverwege of op de verkeerde dag staat hangt af op welk uur het onderste 24uurs wijzertje staat. Die staat op je foto op 1 (na 24) wat aangeeft dat het op je horloge 1u s’nachts is (en dus al vrijdag). Dit valt aan te passen door je kroon uit te trekken en de grote wijzers op de juiste tijd te zetten, let dus op dat je 24u aanduiding ook goed staat!

Je maandaanduiding is hetzelfde verhaal als hierboven, kroon uittrekken en knopjes proberen.

Wellicht komt het voor dat je per ongeluk op de knopjes drukt waardoor sommige wijzertjes wijzigen. Let hier dus goed op.

Succes!

larsvdberg Schreef:

En nu wat hulp ipv zonde dit en duur dat.

Volgens mij kan je je dag aanduiding instellen
door je kroon helemaal uit te trekken (niet eruit)
en op 1 van je knopjes te drukken totdat hij op de
juiste dag staat. Mocht dit knopje andere
wijzertjes in werking brengen dan moet je flink
draaien aan je kroon om hem op de juiste dag te
laten staan.

Dat je dagaanduiding soms al halverwege of op de
verkeerde dag staat hangt af op welk uur het
onderste 24uurs wijzertje staat. Die staat op je
foto op 1 (na 24) wat aangeeft dat het op je
horloge 1u s’nachts is (en dus al vrijdag). Dit
valt aan te passen door je kroon uit te trekken en
de grote wijzers op de juiste tijd te zetten, let
dus op dat je 24u aanduiding ook goed staat!

Je maandaanduiding is hetzelfde verhaal als
hierboven, kroon uittrekken en knopjes proberen.

Wellicht komt het voor dat je per ongeluk op de
knopjes drukt waardoor sommige wijzertjes
wijzigen. Let hier dus goed op.

Succes!

Dankjewel voor je hulp! :slight_smile:

Zoals je ziet staat de datum van het horloge wel op de datum van vandaag, heb de foto rond 1 uur snachts genomen. Dus de dagaanduiding zou op donderdag moeten staan, Daarom vindt ik het vreemd dat ie doordraait naar vrijdag…

Heb hert horloge inmiddels op de post gedaan, en wacht hun reactie maar eens af…

Dankjewel voor je hulp! :slight_smile:

Zoals je ziet staat de datum van het horloge wel
op de datum van vandaag, heb de foto rond 1 uur
snachts genomen. Dus de dagaanduiding zou op
donderdag moeten staan, Daarom vindt ik het vreemd
dat ie doordraait naar vrijdag…

Heb hert horloge inmiddels op de post gedaan, en
wacht hun reactie maar eens af…

Je zal bij dit horloge helaas zelf moeten nadenken welke datum bij welke dag hoort. Je dient dus alles handmatig goed in te stellen. Dat hij rond 24/1 overspringt naar vrijdag is logisch. Het is immers de volgende dag, dus wellicht stond je dag niet goed voordat hij op 24/1 sprong.