Al jaren verbaas ik me over de prijzen die betaald worden voor een Perrelet. Het zijn toch wel modellen die me aanspreken en als ik naar de gebruikte materialen zie en de afwerking en uurwerken dan zit het toch wel goed. De turbine modellen vind ik echter niet zo bijzonder.
Waar is het fout gegaan? Te hoge prijzen? Verkeerde marketing?
Ik vind de turbine modellen net wel heel erg aantrekkelijk.
Vermoedelijk is het merk niet bekend genoeg? Er zijn er nog wel een aantal in dezelfde prijsrange die veel bekender zijn, en dan kiezen de meeste mensen daar toch voor zeker?
Geen idee.
Ik heb de Turbine versies altijd wel mooi gevonden, maar nog niet in het echt mogen zien.
De filmpjes hierover op internet zijn leuk om te zien hoe de dubbele rotor werkt.
Deze vind ik we mooi.
Wat er volgens mij niet helemaal lekker gaat is een behoorlijk inconsistent modellen beleid. Net even op de site gekeken en ik herken vrijwel geen enkel model. Het lijkt of ze zoekende zijn naar modellen die het commercieel wel goed doen. Ik krijg een beetje het Nataf/Zenith gevoel van een aantal jaren geleden…
Hij krijgt zijn energie van beide rotors. (Kort vertaald van hun website)
. The perfectly synchronized rotation of the two rotors powers the barrel, thus supplying the mechanism with a continuous source of energy. This mechanism ensures winding that is faster as well as more stable and efficient than a classic system.
Prachtige horloges!! Maar in het prijssegment is er natuurlijk heel heel heel veel concurrentie. Daarnaast denk ik dat de marketingbudgetten van andere merken hoger liggen… Zelfs als de discounts (50%-plus) eraf gaan is er nog steeds vreselijk veel keuze.
Ik zou er wel eens een keer 1 willen proberen, maar of bij mij ooit alle seinen op groen gaan voor een Perrelet,…??? It remains to be seen!
Dan excuses voor mijn wat suggestieve vraagstelling. Ik dacht dat dit een aantal jaren geleden het geval was, zodoende dat ik niet veel aandacht schonk aan het merk. Zag zojuist op Jomashop kortingen tot 68% op sommige modellen. Volgens mij is dat redelijk kansloos voor je merk…
Tja, als je inderdaad zo via de achterdeur je handel op straat gooit dan ben je ook behoorlijk ook je eigen glazen aan het ingooien. Nu ken ik die Jomashop niet, maar zijn die betrouwbaar?
Ik heb er nog nooit wat gekocht maar ze bestaan al heel erg lang. Het lijkt er soms op dat merken met overproductie zaken met hen doen. Ook sommige modellen van bijv. Ebel worden hier met enorme kortingen aangeboden. Hou er wel rekening mee dat dit een Amerikaanse winkel is. Je bent altijd aan de buurt met invoer e.d.
Ik vind die turbine wel grappig voor erbij, maar nogal afleidend voor dagelijks gebruik.
Als het klopt wat betreft de inconsistente lijnen (ken het merk niet goed), dan kan ik me voorstellen dat het factor is die mij ook niet doet aanspreken. Ik bedoel, ik hou van contemporary tijdloze modellen. Die niet volgend seizoen alweer uit zijn. Dus ik heb liever wat Rolex doet met het uitkouwen van een zeer degelijk pallet aan modellen, zoals de herkenbare submariner, dan de alsmaar veranderende Aquatimer van IWC of de Aquaracer van Tag Heuer. Een lichte face lift op z’n tijd ok… zoals IWC met hun flieger modellen doen. Maar vind het nu ook al weer te snel gaan. De intervallen van de Portuguese of the Submariner spreken me meer aan.