Wat is het beste Breitling boek?

Ik zoek een Breitling boek dat alle modellen bevat. Van heel oud tot ongeveer nu (maar vooral vintage dresswatches). Geschiedenis fabriek, luchtvaart praatjes enzo hoeft niet …
Puur referentienummers en bijbehorende afbeelding van voorkant en kaliber.

Heeft iemand zoiets en zegt "DAT is het boek wat je MOET hebben"
Oooh ja, (ik fantaseer even verder) als je het nog te koop hebt voor een zacht prijsje …:slight_smile:

Alvast bedankt !

Marco

Mijn beste,

Misschien dat dit iets voor je is:

http://www.horloge.info/nieuws/Breitling-The-Book/364

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Bedankt voor de snelle reactie.

Ja, gezien en vele anderen ook. Maar ik vind het een boel geld als je niet weet wat er in staat. (brengt internet met zich mee he)
Ik hoop op het forum mensen te vinden die zo’n boek hebben en door mijn beschrijving zeggen "DIE of DIE heb ik ook… dat boek bevat alle referentienummers, bijbehorende foto’s dan is het geld geen probleem "

Nogmaals bedankt !

Marco

Ga eens bij je lokale Breitlingboer kijken, die hebben het boek vast. Of ze krijgen het binnenkort (eerste even bellen dus).

Behalve het boek van Benno Richter weet ik niet zo gauw een boek met de eisen die jij wilt.
Ik heb heel wat afgezocht op internet maar nada…
Wat je wat aan hebt,zijn die salesboeken,die de juwelier krijgt van Breitling, maar die zijn ook vrij prijzig.
Ik wens je veel geluk met zoeken.
Een Breitling fan == http://horloges.vijftigplusser.nl
Jack

Benno Richter, ja, dat was het geloof ik. Die heeft toch een goede opsomming van referentienummers met bijbehorende afbeeldingen ?
Maar de tip om eens de Breitling dealer te bezoeken is ook goed. Ik wist niet dat zij dat automatisch ook gingen verkopen. Maar ja, ieder excuus om weer eens voor kasten vol Breitlings te staan is goed. :slight_smile:

To the point: heeft iemand dit boek en staan daar inderdaad “alle” referentienummers met bijbehorende afbeeldingen in?

Vriendelijke groeten,

Marco

Als niemand hier je vraag kan beantwoorden, dan zou je eens een mailtje kunnen sturen naar Breitling (of eventueel naar de importeur). Als de referentienummers met de afbeeldingen niet in dat boek staan, dan kunnen zij je misschien op een of andere manier wel verder helpen. Proberen!

Benn Richter heeft tot een bepaald jaar die referentie nummers.
Je zult dan toch enkele sites moeten bezoeken die die nummers laten zien.
Een mooi voorbeeld heeft de site die het forum lid XXoF ter sprake bracht,n.l www.clubbreitlingisrael.co.il
Daar staan mooie voorbeelden in van diverse sites en nummers.
Is het proberen waard.
Je hoeft niet altijd een boek te raadplegen, op internet staat genoeg uitleg.
GROETEN
Jack

Bedankt voor de raadgevingen allemaal !

Het breitlingmuseum en clubbreitling israel zijn inderdaad altijd erg goed. Maar het was inderdaad Benno Richter’s werk dat ook vaak aangehaald wordt in EBay advertenties. Ik heb hem nu dan ook op m’n verjaardags verlanglijstje gezet.
Ik ga nu een begin maken om dit ook op mijn site te maken.(wel veel werk…in je eentje maar ja, dan heb je ook wat)

Allemaal vriendelijk bedankt en na 12 mei…als je iets wilt weten over Breitling… dan moet ik het Benno Richter boek wel hebben :slight_smile:

Vriendelijke groeten,

Marco

Hartstikke goed! Veel Breitling-liefhebbers hier zullen aan je voeten liggen! :wink:

mhoutgraaf Schreef:

Bedankt voor de raadgevingen allemaal !

Het breitlingmuseum en clubbreitling israel zijn
inderdaad altijd erg goed. Maar het was inderdaad
Benno Richter’s werk dat ook vaak aangehaald wordt
in EBay advertenties. Ik heb hem nu dan ook op m’n
verjaardags verlanglijstje gezet.
Ik ga nu een begin maken om dit ook op mijn site
te maken.(wel veel werk…in je eentje maar ja,
dan heb je ook wat)

Allemaal vriendelijk bedankt en na 12 mei…als je
iets wilt weten over Breitling… dan moet ik het
Benno Richter boek wel hebben :slight_smile:

Vriendelijke groeten,

Marco

Mijn beste,

Ik hou mij aanbevolen.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

mhoutgraaf Schreef:

To the point: heeft iemand dit boek en staan daar
inderdaad “alle” referentienummers met
bijbehorende afbeeldingen in?
Marco

Of er alle referentienummers in staan, durf ik niet te beweren; maar de subtitel is veelbelovend; “the history of a great brand of watches 1884 to the present.” Ik heb de “revised 2nd edition”, dus present wil in dit geval zeggen t/m 2000. Enkele jaren geleden gekocht bij boekhandel “van de Moosdijk” in Someren. Maar ze staan ook wel eens op de Rikketik. [www.moosdijk.com ]
Succes Marco!

Dit boek is net uit.

http://www.horloge.info/nieuws/Breitling-The-Book/364

gr Ron

Dat Breitling boek staat ook op mijn verlanglijstje(wat niet!!)
Toen ik het formulier wilde invullen en mijn postcode in tikte gaf die aan …No valid zipcode.!!!
Heeft misschien iemand anders daar ook last van?.
Groetjes
Jack

jackwillen Schreef:

Dat Breitling boek staat ook op mijn
verlanglijstje(wat niet!!)
Toen ik het formulier wilde invullen en mijn
postcode in tikte gaf die aan …No valid
zipcode.!!!
Heeft misschien iemand anders daar ook last van?.
Groetjes
Jack

Neen, want ik heb geen centen ! :smiley:

Ga anders eens bij een AD langs. De prijs zou imho toch hetzelfde moeten zijn.
( 't Is anders nogal een prijs hé … )

Het boek staat ook op mijn verlanglijst, maar ik zou toch eerst eens wat meerdere screenshots ervan willen zien.
Nu koop je imho een dure kat in een zak… :wink: