TagEd
29 mei 2026 om 07:03
55
Ik zou, met dit budget, gaan voor een nieuwe HGP.
Of een nette gebruikte Squale 1521.
Beide merken met leuk stukje historie, uitstekende kwaliteit en (dus) extreem veel waar voor je geld!
7 likes
Tilo
29 mei 2026 om 07:06
56
Deze moet ook wel lukken, ook in andere kleur goed te vinden. Succes!
2 likes
Je moet vast ook begrijpen dat er geen “beste” horloge bestaat voor een X bedrag. Het gaat om persoonlijke wensen, smaak, interesse een merk en de techniek in een horloge.
Heb je ooit iemand gevraagd wat is het beste t-shirt dat ik kan kopen voor een X bedrag ? Schoenen ?
2 likes
Om budget vrij te maken voor een volgende aankoop bied ik mijn Yema te koop aan.
Het verplichte (!) rijtje:
Te koop en/of te ruil (doorhalen wat niet van toepassing is, ruilwaarde verplicht!):
Merk en model: Yema Superman Worldtime GMT Coke YGMT21B39-CMS
Diameter: 39mm
Leeftijd: Augustus 2023
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): Augustus 2023
Factuur en/of certificaat: Factuur + certificaat
Originele doos en/of eventuele accessoires: Complete set (inclusief Strapcode He…
Heel mooi dit. En binnen budget!
2 likes
Als je het budget nou met 150,- op zou rekken…
Lieve mensen!
Daar gaan we dan, het officiële voorstel van Brunmontagne voor de HFLE 2026!
We zijn natuurlijk enige tijd al geleden met dit mooie traject in dit Topic .
Ik heb meerdere mensen horen zeggen dat het topic best veel is, dus voor het gemak plaats ik hier onder nog even een overzicht van alle stappen/fasen zodat je eenvoudig kunt navigeren door alles wat al is besproken. Hoeven we dat niet twee keer te doen!
- Fase 1: De start!
- Fase 2: Ambassador or Connector?
- Fase 3:…
4 likes
Lang
29 mei 2026 om 09:05
60
“Het beste horloge” is natuurlijk lekker rekkelijk.
Kwalitatief heb je tot €750 veel goede horloges, in alle types en merken.
De vraag is al veel gesteld, en er staan hier boven veel voorbeelden. Ik zou zelf in jouw geval voor een Squale gaan, maar ik ben bevooroordeeld omdat ik ze zelf ook draag.
Een gebruikte Doxa past ook mooi in het budget, even goed zoeken en kijken wat je mooi vindt.
Eventueel een nieuwe Tiësto Seastar ook nog een optie. Mooi binnen budget.
Lang
29 mei 2026 om 09:06
61
Of de Baby Alpinist uit het blauwe gedeelte, ook een goed horloge binnen budget.
Te koop (geen ruil): deze toffe field watch van Seiko. Leren bandje met deployant clasp.
Heeft lichte sentimentele waarde, want was mijn eerste mechanische horloge, het begin van de serieuze hobby, en ik droeg 'm tijdens de geboorte van mijn kind. Maar ik draag deze nooit meer en wil de collectie klein houden, dus hij mag weg. Wordt inmiddels niet meer gemaakt/verkocht door Seiko.
Merk en model: Seiko Prospex SPB159J1 ‘Baby Alpinist’
Diameter: 38mm / Thickness:12.9mm / Lug-to-lug:46.0mm / WR:…
1 like
Dukat
29 mei 2026 om 10:11
64
Oh dit is wel heel erg gaaf. Dat uurwerk ken ik, is echt wel netjes. En deze automatische chrono is 12 millimeter dik. Daar kan menig 7750-based chrono een puntje aan zuigen. Netjes, heel erg netjes.
1 like
Vinn
29 mei 2026 om 10:22
65
Zoiets, uurwerk puik, solar quartz, titanium, onverwoestbaar. Eigenlijk een perfect horloge.
3 likes
RemcoV
29 mei 2026 om 11:56
67
Iets doorsparen en een HFLE kopen?
Lieve mensen!
Daar gaan we dan, het officiële voorstel van Brunmontagne voor de HFLE 2026!
We zijn natuurlijk enige tijd al geleden met dit mooie traject in dit Topic .
Ik heb meerdere mensen horen zeggen dat het topic best veel is, dus voor het gemak plaats ik hier onder nog even een overzicht van alle stappen/fasen zodat je eenvoudig kunt navigeren door alles wat al is besproken. Hoeven we dat niet twee keer te doen!
- Fase 1: De start!
- Fase 2: Ambassador or Connector?
- Fase 3:…
1 like
TG90
29 mei 2026 om 12:09
68
Mijne SKX007 in perfecte staat, full set =)
voor 750 euro is het beste horloge wat je kunt kopen een casio f91w. Houd je 730 euro over.
We lopen wel de hele dag te showen met Rolex en weet ik veel wat allemaal, maar diep van binnen weten we dat dit ding objectief het beste is want:
licht
bijna niet kapot te krijgen
waterbestendigd
Obama had hem
Je kunt er tijdbommen mee maken blijkbaar
Simpele functies
Over smaak kun je discussiëren, maar daar gaat het nu niet over!
4 likes
Mattma
29 mei 2026 om 14:12
72
Vermoed dat er nog andere massamoordenaars waren buiten Obama die hem hadden/hebben
Ja lap nu heb ik weer een horloge besteld…