Volgens mij heb je gelijk, die lijkt wel donkerblauw. Wat denk je van de banden?
Chapter ring is volgens mij echt blauw
Volgens mij heb je gelijk, die lijkt wel donkerblauw. Wat denk je van de banden?
Chapter ring is volgens mij echt blauw
De band rechts heeft zo te zien geen ronde split pennen om links te verwijderen maar van die platte uitschuif dingen? En hebben ze niet gemarkeerde endlinks? Een originele heeft splitpennen en gemarkeerde end links.
End links zijn wel gemarkeerd, maar geen idee of dat klopt. Beide banden zijn gevouwen met van die uitschuif stukjes
Klopt die kleur van de divers 200m wel? Lijkt me ook niet de correcte kleur… de wijzers lijken bekrast… en de lume lijkt ook van die seiko met de blauwe ring te vallen …
Mijne met originele hardlex volgens mij
Mijne kan ook fake zijn… al heb ik er 2 en die hebben beide dezelfde rode kleur.
@koekoek kom ns helpen
Het is zo te zien een oudere SKX en denk dat de text gewoon wat verkleurd is, dat zie je vaker. Over die band durf ik geen uitspraak te doen. Hij is anders dan een moderne SKX band maar of dat voor zo’n oudere wel klopt weet ik niet.
Niet deze.
Klopt. Maar vostoks amphibias met automaat en 200m waterdicht wel.
Is dit een SE?
Wish is allemaal knetter nep. Replica rommel. Al uitvoerig hier op het forum besproken en elke keer trappen er weer een aantal gelukszoekers met een bord voor hun kop in…
Ik heb/had zelf geen enkele ervaring met wish maar heb wel even gezocht voor ik op bestellen wilde klikken.
Dat bestellen heb ik inderdaad maar achterwege gelaten…
Klopt, dubbel Special Edition want ik heb er zelf een 020 kast omheen gezet.
020-kast is ook mijn favoriete vostok kast. Al heb ik zelf geen verschillen gezien tussen 020 en 030 kasten. Al vind ik de 650 case ook wel mooi.
In any case, een prima automatische duiker met 200m waterdichtheid is bij Vostok vanaf zo’n 55 euro te krijgen. Wil je een mooiere, dan ben je wel wat meer kwijt ja .
Hier een mooitje voor je voor dat geld
Beetje wazige, snel gemaakt foto.
Mea culpa, mea maxima culpa
Ach, merk op dat het verschil er in bestaat dat de NY0040 en SKX blijkbaar gecertificeerd worden volgens de officiële ISO procedure (of dat self-certification inhoudt weet ik niet, het kan rustig een broekzak-vestzak test zijn) , terwijl de Orient alleen aan die specificatie voldoet.
Het is dus een administratief verschil wat geen reet zegt over het horloge in casu, @MechanicalFreak. Sorry, maar dat stapje voor zegt mij niks in termen van real world performance.
Maar @Omanido, mijn samenvatting is als volgt:
Sla de prijscategorie tot 200 Euro gewoon lekker over, en ga in die van 250-750 Euro zitten. Dan heb je plotseling saffier, geiniger uurwerkjes en ook een redelijke waterdichtheid op de kast. Want zeg nou zelf, je loopt toch ook liever hiermee rond dan met zo’n budget-shitter:
Als je dan toch iets goedkopers wilt pakken: Quartz Citizen of Seiko 5.
Yep!
Garantie hebt dat het merk zegt dat ze aan die standaard voldoen en dat kunnen bewijzen. Iso test zelf niet.
Daarnaast hoe weet je of die orient aan die norm voldoet? Staat er niet op.
Iso is meer dan alleen waterdicht en een een duik bezel.
Verder is het vooral een loze discussie … Want je pakt toch een duikcomputer ipv horloge als t je echt uitmaakt.
Zelf vind ik Orient een heel goed alternatief voor de SKX. Zeker de Kamasu is een mooi ding.
Grappig trouwens… Denk niet dat een rolex sub, sd of deep sea Iso gecertificeerd is. Denk niet dat rolex t kan boeien.
Als je een heel klein beetje verdiept in de ISO-certificering dan is het zeker geen “ broekzak-vestzak test“.
Hoe dan ook, aangezien er velen hier een SKX modden, is de certificering toch overbodig, want zodra een SKX gemod is, verliest hij officieel z’n certificering. Tenzij het horloge opnieuw door het certificering-proces gaat. Daarnaast is de certificering ook maar een verkooptruc in deze tijd (hoe valide de certificering ook is), aangezien een professionele duiker primaire een duikcomputer gebruikt en eventueel een SKX o.i.d. als een backup heeft. (Hoogstwaarschijnlijk heeft hij een tweede computer als backup.)
Dus, ik ben het deels met je eens, maar vanuit historisch oogpunt is het wel erg leuk en soort van waarheidsgetrouw als een duiker het ISO-certificaat heeft. Verder niet. In ieder geval geldt dat voor mij en is het een deal breaker. Ook al zal ik er nooit mee gaan diepzee-duiken.
Maar koop vooral wat je zelf mooi vindt natuurlijk.
Geen rolex voor jou dan.