Wat is het en waar dient het voor?

Beste forum vrienden
Wie kan mij hier iets meer over vertellen?

Uploaden: IMG_20230124_163249.jpg… Uploaden: IMG_20230124_163311.jpg… Uploaden: IMG_20230124_163325.jpg… Uploaden: IMG_20230124_163341.jpg…
Alle informatie is welkom
Ik weet dat er staat made in France
En dat het om een 15 juwelen uurwerk gaan
Alvast bedankt vriendelijke groet Leon

1 like

Misschien dat @BroederBill je hier wat meer over kan vertellen.

Jammergenoeg kan ik de bijlagen niet openen. Ik zie maar 1 foto

Is het niet een verplegershorloge of zoiets? Ik heb er geen verstand van. :man_shrugging:

4 likes

Volgens mij een reisklokje dat ook als zakhorloge gebruikt kan worden.
Met het zilveren beugeltje kan je hem neerzetten.

2 likes

Ik vermoed dat dit een heren model is. Gezien de hoes eromheen. Het zou wel kloppen aangezien het uurwerk ondersteboven zit. Deze zou om je nek kunnen maar ik denk eerder aan een ketting aan de broek of vest

2 likes

Weet niet wat het precies is, maar geinig vind ik het zeker.

Het is een baby Panerai :smiley:

6 likes

Best geinig uurwerk overigens

1 like

Hallo, in denk dat dit een sleutelhanger horloge is. Vroeger had je niet standaard een klokje in je auto. Dan had je op deze wijze toch een bij je.

Ik zie ze ook we eens als reclame object als een mini autoband. Citizen heeft ze ook gemaakt. Ik denk jaren 60.

1 like

Dat zou best kunnen maar hadden ze dan niet het klokje andersom gemonteerd? Zoals het nu is zou het omgekeerd hangen als de sleutels in het contactslot zit. Nogmaals : je zou best gelijk kunnen hebben hoor!

Wat een onwijs leuk klokje! Volgens mij waren deze klokjes bedoeld om aan (de riem van) een handtas of aktetas te hangen. De wijzerplaat hangt dan inderdaad op de kop, zodat je het af kunt lezen als je naar beneden naar je tas kijkt, als je die draagt. Ik meen me te herinneren dat Hermès niet heel lang geleden ook nog eens weer zo’n klokje gemaakt heeft.

4 likes

Ik ben er achter het is een
Andre wyler Frans tafel klokje
Zoek dat maar eens op dan krijg je direct de afbeeldingen van dit klokje

3 likes