Wat is het juiste horloge... Mission Impossible?

Liefhebbers,

Ik ben op zoek… En kan maar niet kiezen.

Ik ben op zoek naar een horloge met een bruine leren band, ronde kast, witte wijzerplaat, die zowel net is bij een pak te dragen is als bij een korte broek/t-shirt. Uitstraling zou ik zeggen: eenvoud en toch klasse. Qua budget zoek ik tussen de € 1.500 en € 2.000.

Om een idee te geven: de klok van Maurice de Mauriac die hier staat vind ik wel al heel aardig
http://europe.saabexpressions.com/Products/Product1.aspx?ItemId=6650. (De 604154-01 - Saab Winter Automatic Watch, maar ondanks dat ik Saab rijd wil ik uiteraard niet zo’n Saab-logo erbij! :wink: )

Iemand ideeen? Iemand die deze beginnende horlogeliefhebber op een goed spoor kan zetten? Ik ben de weg nl. een beetje kwijt in deze horlogejungle.

Wat bij opkomt bij de steekwoorden eenvoud en toch klasse, ronde kast en witte wijzerplaat is bijvoorbeeld de Nomos Tangomat. Is wel wat minder groot dan je voorbeeldhorloge en die bruine band zul je er zelf aan moeten zetten :wink:
Succes!

tangomat is idd erg mooi … een andere die in de buurt van je beschrijving komt is 1 uit de serie van omega aquaterra

Nomos Club is wellicht ook een optie. De duurste is 1840 (41,5 mm, datum, zichtbodem), maar ook in 2 kleinere maten, zonder datum en dichte deksel.

Iets goedkoper (appr. 800 euro), en erg mooi (volgens mij dan) is deze stowa Marine Orginal:


er is ook een uitvoering met romeinse cijfers.

Groeten,

Martin

Als je het voor de prijs die ik heb gezien op internet kunt krijgen, zou ik dit horloge aanraden (zonder meer 1 van de mooiste horloges, en van een topmerk, onder de 2.000 euro):

Dit klokje staat bij mij ook op de ‘short-list’ :wink:

Groetjes,

Robert