Wat is het meest comfortabele horloge?

Omdat ik geen moer te doen heb en lekker in het zonnetje lig, een volstrekt onbelangrijk draadjje…

Wat is het meest comfortabele horloge dat je kent?

Mijn stem gaat naar de Nomos Orion. Dun, licht, schuift onder elke manchet en met ultra soepel suede band in mijn geval.

5 likes

G-Shock GW5000

Door de hogere kwaliteit band net wat comfortabeler dan zijn niet-premium familieleden.

1 like

deze band draagt toch wel erg fijn.
Prachtig horloge die Nomos , elegante eenvoud , suede band maakt het mooi af.

Ook ik ga maar eens een leffe dubbel open maken en in het zonnetje zitten
Fijn weekend!

1 like

Je brengt me op een idee :wink:

1 like

Mijn Seiko TITANIUM 7N42-8100 A0
8 mm dik en slechts 46 gram, inclusief band! Dat is nog een paar gram lichter dan de GW-M5610, dat voel je echt niet als je net een duiker af doet. En véél platter dan de G shock, jasjes met windstoppers (van die elastische mouwinzetten) zijn geen probleem, wat strakkere overhemdsmouwen ook niet. Met een racefiets over de kasseien is niet zo prettig met een zware klok, maar met dit ding heb je nergens last van. Bij heet weer heb ik bij doordragen wel eens een lichte irritatie van sommige sluitingen. Met titanium nooit.

Ik vind een aantal designaspecten al heel lang niet meer mooi (lug desing, de kleine kroon), het is wel een gedateerd ontwerp. Maar het is zo’n fijn ding om te dragen dat ik hem nooit wegdoe. Heeft een paar jaar terug saffier gekregen.

1 like

Proost!

er stond la trappe koud , geen leffe , wat een ellende :wink:

1 like

Gewoon snel wegwerken, dan ziet niemand het

2 likes

Voor mij, op dit moment, de Longines :+1:

2 likes

Deze; draagt heerlijk en met quartz niet eerst op tijd zetten!

2 likes

Is in ieder geval 1 vd mooiste.

Uiteraard een zakhorloge , heb je ook geen gewicht aan je pols.
Het enigste nadeel is dat je er niet mee kunt duiken of zwemmen.
Weet je nooit hoe laat het is onder water, of te laat.

Vestzakhorloges. Je moet er een beetje mee oppassen, niet op tafel laten kletteren (niet shockproof).
Onhandig op de fiets en in de auto, en je kunt net zo goed je iPhone (oid) pakken.
Ze zijn vaak wat minder nauwkeurig, hebben geen (werkend) lume. Hoe draag je hem als je
aan het strand bent? En: verschrikte blikken als je in een stille lift staat met mensen, helemaal als je een lange baard hebt. (On the record: ik heb geen baard). En de look is pas af als je geheel in stijl bent:


Verder heb je helemaal gelijk! :yum:

1 like

Weegt niets en niet bang om te beschadigen.

Op het moment 2:
Mijn eerste “goeie-klok-aankoop” van 11 jaar geleden:


En mijn laatste aanwinst, overgenomen van een forumlid:

Het zij tegenpolen qua gewicht, maar dragen beide heerlijk!

Wat erg dat ik bij het lezen van dit topic, en jouw post in het bijzonder, de onbedwingbare neiging krijg om naar de ijskast te lopen… Nou ja, 't is een warme zaterdagmiddag, Dus, proost!:slight_smile:

@Paul Wa’s dat? Ziet er bijzonder uit!

Vandaag weliswaar m’n Monster om. Maar m’n SKX007 en 011 (voor de meer zonnige dagen) blijven voor mij toch de lekkerst dragende horloges. Fijne maat en vorm, niet kras en deuk gevoelig en kan heel goed tegen een plens water. Geen zorgen, dus. En daar hou ik van! Hakuna matata!:wink:

1 like

Dit is een (zelfgemaakte) mod; de kast is van een 6309 en het uurwerk is een 7548. Past er zo in omdat het 7548 quartz uurwerk gebaseerd is op het 6309 uurwerk. Alles is daardoor veel zwaarder uitgevoerd dan eigenlijk nodig voor quartz en hij is dan ook ongeveer onverwoestbaar…behalve wanneer degene die ermee werkt de spoel raakt!

3 likes

Coole creatie!:thumbsup:

1 like