Wat is het meest iconische model per horlogemerk?

Eens!

Het is tekenend dat het ‘iconische’ horloge van Steinhart gebaseerd is op een ander iconisch horloge :disappointed:

5 likes

Hét Zenith icoon moet toch wel een El Primero zijn lijkt me… Ik ga voor de A386

13 likes

Dan doe ik maar een duit in het zakje met Tissot; de PR516:

8 likes

Oneens met je keuze voor de no date sub. De datum puist mag niet ontbreken op een iconische Rolex!

Over een Seiko heb ik nagedacht maar ben er nog niet uit… Mischien de SKX?

5 likes

Wow, die Fiddy … Schitterend!

Rolex: Submariner no date
Breitling: Navitimer
Omega: Speedmaster professional moonwatch
Jaeger LeCoultre: Reverso
Panarai: Luminor
Patek Philippe: Calatrava of Annual Calendar
Audermars Piguet: Royal oak
Zenith: El Primero
Cartier: Tank
Tag Heuer: Monaco
IWC: Big pilot of Portuguese
Tudor: Black Bay

1 like

Oris de Aquis?

4 likes

Of de Big Crown Pointer Date?

6 likes

Oris maakt leuke horloges maar echt iconen zijn het niet vind ik. Hetzelfde geldt overigens voor zo goed als alle merken op een stuk of 5 na.

Ik denk dat je het meer moet zien als 'Met welk model herken je direct het merk?'
Bij Oris moet ik dan toch voor de Aquis gaan met zn eigen lugs en hoekige vorm. Ik zag onlangs iemand met Tudor Black Bay Blue, die spot je echt van veraf!

Junghans

Toch …

6 likes

Zeker! :smile:

2 likes

6 likes

Hublot Big Bang, VC overseas

Mja bij Oris of Tudor vind ik dat ze best een breed aanbod hebben met gelijkwaardige horloges (zonder dat er één echt uitspringt) terwijl bij een merk als Rolex of JLC ik meteen aan een enkel type denk.

Toch lastig voor sommige merken. Het is ook maar net hoe je zelf bekend met het merk.
Met veel van de tot nu toe genoemde modellen ben ik het wel eens.

Zo vind ik dat Patek juist bekend staat om zijn complicatie met name de 3970, 5270 ed.
Maar de nautilus is ook wel een icoon.

Rolex heeft ook wel een hoop andere iconen gemaakt. Wat te denken van de daydate en datejust.

1 like

Rolex heeft eigenlijk alleen maar iconen. Submariner, Daytona, GMT master, Daydate, Datejust, Seadweller and the list goes on.

2 likes

Idd, vraag het aan de oudere generaties en dan komt de Bubbleback ook weer in beeld. Voor mij toch wel
een echt icoon.

Linkje voor het gemak