Waar, maar binnen het merk Rolex is de sub toch wel het icoon. Ik zeg niet dat ze niks anders moois maken.
Ik heb lang getwijfeld tussen date en no date. Voor mij was dan de eenvoud van de no date aantrekkelijker. Al blijft het een lastigeā¦
Ik heb lang getwijfeld tussen de sub en de datejust, juist vanwege de innovatie die beide modellen destijds met zich meebrachten.
Maar uiteindelijk vond ik de sub meer een icoon dan de datejustā¦
Al is het niet het icoon van het merk,volgens mij wel de mooiste.
http://i449.photobucket.com/albums/qq218/turfster26/transocean-day-date_zps45yhgtv8.png
Ik wil deze wel toevoegen:
Rado: de Diastar Original
Doxa: de Doxa Sub 300T (maar eigenlijk alle Subās) professional
Glycine: de Airman
Nog maar eentje opgooien; hoewel Victorinox nog een erg jong merk is (op horlogegebied) vind ik de INOX toch wel een icoon:
Ik heb de Inox zelf gehad en blijf het een super-stoer model vinden. Misschien toch nog eens op de koop tikkenā¦
(ps jammer dat voor al zān ruggedness, het horloge wel erg krasgevoelig isā¦)
Voor Lange zou ik 100% zeker de Datograph kiezen. In 1999 stond heel de horlogewereld te kijken dat ze met deze chrono kwamen. Snel daarna volgde de andere grote jongens om toch ook maar met een eigen chrono op de proppen te komen.
Ook nog verkozen door Dufour.
Terwijl ik zelf voor de DA34 heb gekozen en ik de ābezelvariantenā ook erg gaaf vind zeg ik als meest iconisch voor Damasko: toch de DA36
Ik wist dat ik op je kon rekenen (en anders was het wel Candide geweestā¦)
(ps ben het eigenlijk met je eensā¦in ieder geval op staal is waarschijnlijk het meest iconisch voor een Damasko)
De Mega 1 was de eerste die mijn te binnen schoot
Is ook alleen maar goed toch, het blijft allemaal persoonlijk.
Zo komen er nog een set mooie horloges voorbij!
Oh en voor Patek Phillipe: de Calatrava. Al is die er wel in heel veel incarnaties.
De meeste āalgemeen iconischeā horloges zijn al wel genoemd, maar per merk (zoals bedoeld) kun je dan toch wel nog heel veel modellen noemen.
Eterna: De Kon Tiki (zijn ook wel veel uitvoeringen van)
http://i905.photobucket.com/albums/ac253/rvergini/Kontiki027.jpg
De Aquis