Deze was nog niet voorbij gekomen. Maar waarom in Godsnaam 17mm dik?
Duiker, kijkdeksel, uurwerk met complicatie
Oke, maar Rolex maakt het in een 12mm kast. Nogal een verschil.
Een gmt master is 12.4mm dik maar dat is geen duiker en heeft geen kijkdeksel.
Die 17mm verpest alleen de draagbaarheid een beetje (veel)
Een GMT is bijna per definitie voor op reis. Ik kan het met mijn (overigens prima) inkomen niet veroorloven om een horloge van (weetikveel) 10k+, zijnde een Rolex GMT mee te nemen. Op reis raken zaken stuk, beschadigd, kwijt, vergeten, gejat, of in het geval van Rolex: beroofd. In dat laatste geval raakt het ook nog aan mijn veiligheid, dus dat is helemaal een reden om ‘m thuis te laten! Dus zou ik een Rolex GMT thuis laten als ik op reis ga. Een GMT die je thuis moet laten als je op reis gaat is waardeloos als GMT. Een investering, een mooi stukje techniek zeker, maar niet nuttig als GMT horloge. Je hebt ook van die lui die zo’n dure camera kopen dat ze ‘m maar veilig thuis laten en op vakantie kiekjes schieten met de telefoon.
Ikzelf ben voor een iets redelijker optie gegaan: niet lomp groot, niet lomp dik, sub 1000 euro (als je een beetje zoekt) en imho toch een fraai horloge, dat bij elk tenue past , dat al over de hele wereld mee is geweest, compleet zonder buikpijn. Enige mindere is dat het GMT deel geen lume heeft. Hoewel ik dat nog altijd minder erg vind dan een horloge waar de GMT wijzer wel lume heeft, maar de GMT indices niet. Dan zie je in het donker een loze wijzer in de leegte. Of NOG erger: andersom! Die logica ontgaat me geheel.
Ik ben natuurlijk sterk bevooroordeeld, maar een 5 digit GMT master (ll) is wel echt top. Ranke kast, mooie brush, geen maxi-dots en neo-vintage, wat wil je nog meer???
Even afstoffen!
We zijn een paar jaartjes verder, hoop nieuwe aanwinsten en nieuwe horloges. Voor mij is er nu natuurlijk maar één GMT “de mooiste” en dat is mijn nieuwe aanwinst.
Deze Yema was er in 2020 nog niet geloof ik, dus ook in dit topic een nieuwe aanwinst …
Fraai! Wat doet die ‘gele’ knop op 10?
Is dat om de lokale tijd te zetten tov. UTC ofzo …
Nee, als je die lang indrukt springt hij op chrono mode
Edit: Btw, het is eigenlijk een worldtimer. Dat is officieel geen GMT, of wel ?
Hij laat wel de tijd zien van de gekozen stad tegelijk wanneer je je gewone tijd ziet.